Hd partities

vbimport

van een niets-weter:

wat zijn de voordelen van het onderverdelen van de hd in partities?

hoe groot maak je die, wat plaats je waar als die hd 6.3gb is

hoe zorg je er eventueel voor dat je alles van je schijf, behalve os en instellingen verwijdert
dat je bij wijze van spreken de computer terug in oorspronkelijk staat, vers van de winkel kunt stellen?

als ik probeerde de tijdelijke internetbestanden op d te plaatsen, kwamen de inderdaad op d, maar ook nog eens op c

Behalve dat het een beter overzicht oplevert, is het ook beter voor de deframentatie.

je creert als het ware een partitie met daarop alleen systeem bestanden, het os.

Met Norton Ghost Kun je een mooie kopie maken van je systeem als je alles goed erop hebt staan.

Dan kun je indien je de computer weer verkoopt gewoon een image van je backup terug laten zetten en alles staat meteen goed inclusief drivers. kost maar 3 min werken bespaart je een halve dag configureren.

hoop dat dit antwoord je bevalt.

alvast bedankt, op deze manier sprokkel ik eindelijk antwoorden op tal van ??? bij elkaar, nu enkel nog weten hoe groot die partities best zijn (een enkel voor win98??)

Hoe groot ze voor een os als win 98 moeten zijn??

Nou dat mag je zelf weten, ligt eraan hoe groot de hd is die je hebt. Maar ik zou toch minimaal 2 gb voor de c partitie uitrekken,
er komen vast veel programma;s in de program files te staan.

grtzz

Kijk wel even na dat je een image neemt van de c-partitie,maar zet deze dan wel liefst op een 2e harde schijf,als je eerste naar de kl… gaat kun je alles nog terug zetten na partitioneren en formatteren van je nieuwe schijf.Zelf meegemaakt,na 20 minuten terug OK.'t Is maar dat je 't weet !!
Groetjes van LUKE

Ik heb PartitionMagic van Powerquest gebruikt om mijn HD in te delen.

Werkt prima als je bijv. Win2000 wilt installeren op een aparte partitie (met NTFS)

Ben