HD Kapot :-(

vbimport

Een paar weken geleden maakte de computer een krassend geluid, en ik dacht dat het een ventilator was die vast liep.
Dit deed ie een paar keer bij het opstarten, en na een week starte de computer helemaal niet meer op en bleek de HD te zijn vastgelopen.
Nieuwe HD gekocht alles er weer opgezet, maar nu blijkt deze HD na een paar weken hetzelfde geluid te maken, en ben ik bang dat deze het ook niet lang gaat uithouden !!
Waar kan dit aan liggen, want zo wordt het een dure grap…
Het merk van de HD is Maxtor
Hij heeft het dus heel lang goed gedaan, maar nu ineens niet meer.

Ik denk dat het de voedingsspanning is die toekomt op je HD die onstabiel is. Meet daarom deze spanning eens uit. Je het 2 spanningen: 5V en 12V. Ik weet wel de toleranties niet waarbinnen deze spanning moet blijven. Vraag eens na.
Ik zou anders niet weten waaraan het zou kunnen liggen. Waarschijnlijk zal deze HD nu ook kapot zijn.
De oplossing is een nieuwe voeding stoppen.

vergeet niet dat maxtor de phlips onder de hardeschrijven is.

Probeer eens een ander merk van HD.

Originally posted by The MAzTER
vergeet niet dat maxtor de phlips onder de hardeschrijven is.

Hier ga je toch wel uit de bocht Matzer

Maxtors behoren tot de beste harddisks samen met IBM
Wat zeggen ze in de computerwinkel van je prob? Of ben je daar nog niet geweest? Draait ie soms op 7200 touren ipv 5400 touren, zet er dan ff een ventilator op! want die kunne wel erg warm worden

op een maxtor hd heb je normaal gezien een garantie van drie jaar, loop maar eens effe langs bij je verdeler

scooby2

Maxtor roels…
Snelle harde schijven en een merk dat regelmatig met nieuwe producten komt en veel tijd aan ontwikkeling besteedt.

Ben even de site kwijt waar harde schijven getest worden met enige regelmaat…anders daar even kijken