HD + CDrom + Diskdrive worden niet meer herkent :(

Gewoon van de ene op de andere dag … vriend van me had bij zichzelf thuis een printertje geinstalleerd en gewoon netjes afgesloten alles werkte nog enz…

Draait hij dat beeste de volgende dag weer aan werkt nix meer :frowning: dat ding geeft nu een foutmelding dat er een sys disk inmoet maar hij ziet in z’n bios geen diskettestation geen hd’s nix meer :0

'k heb zelf nog niet gekeken naar de kabels maar 't lijkt me toch sterk dat ze allemaal opeens los zijn gaan zitten …

Ga morgen naar m toe dus als jullie even een paar mogelijke oplossingen willen posten thanX :smiley:

Ciao Coen :wink:

Klinkt als een vervelend probleem. Probeer eens de Bios terug te zetten naar de default waarden. Werkt dat niet, reset dan ff de BIOS op het moederbord (meestal met een jumpertje)…

Suc6!

Klopt, heb 't zelfde probleem gehad. Even resetten met jumper.
Wel handig als je nog een manual hebt van je mobo.
Op mijn ouwe mobo staat erop waar je moest resetten.
GL

Altijd als eerst de hardware nakijken! Dus controleren of alles nog goed aangesloten zit! Als je nm eerst in de software ofzo gaat neuzen en je kabels zitten niet goed, dan kan je lang zoeken! :smiley:

Haal ook ff die printer los! Zijn hiervoor btw de juiste drivers gebruikt? (XPdrivers voor WinXP dus bv)s

ok alvast thanX voor jullie reactie en zal vanavond ff gaan kijken oh ja 't is btw wel zo dat hij net een nieuwe printer geinstalleerd had :confused: :confused: :confused: misschien is 't dat wel mar ja wel met de originele drivers :slight_smile:

ThanX Coen

Originally posted by SuperAppelflap
[B]ok alvast thanX voor jullie reactie en zal vanavond ff gaan kijken oh ja 't is btw wel zo dat hij net een nieuwe printer geinstalleerd had :confused: :confused: :confused: misschien is 't dat wel mar ja wel met de originele drivers :slight_smile:

ThanX Coen [/B]

Toch geen Canon Windows 3.1 drivers op een 9x bak gezet he ?