Hauppage WinTV-USB...is het wat?

in mijn zoektocht naar een goede tv-kaart om tv-programma’s mee op te nemen op de harde schijf viel mijn oog op de WinTV-USB van Hauppage…iemand ervaringen ermee? of zijn er betere alternatieven voor die prijs ( € 119,-)?

like I said…ik zoek de eenvoudigste en snelste manier om tv direct als avi of mpeg op te slaan…alvast bedankt!

ONE

Ik heb daar eens mee gewerkt. Zo’n blauw-groene driehoek , is het niet ?

Het werke prima , maar verwacht geen kwaliteit , het gaat allemaal over USB en die houdt het net vol om enigzins wat beeld en geluid te produceren.

Het teletekst gedeelte zuigt ,want alles loopt via een of ander script in Internet Explorer.

En vergeet niet dat USB apparatuur je CPU redelijk belast ivm een PCI kaart en ook nog eens problemen kunnen geven bij alternatieve OS’ses zoals Linux

mja waarom geen pci kaartje…is goedkoper (+/- 50 euro) en werkt ook beter.

:slight_smile:

ok ok thnkz lijkt me duidelijk…geen usb dus…maar ehm welke pci versie van welk merk moet ik nemen dan? ik heb er al eens een geleende tv kaart van pinaccle in gedaan en die bleek niet compatible met XP…

ONE

Ik heb een Pinnacle PCTV pro. Zit radio op en ook een afstandsbediening bij.

Ik draai winxp en ik heb er geen problemen mee.

Prijs: 109 euro

Voor zover ik weet draaien alle Hauppauge kaartjes an de laatste jaar of 2 a 3 zonder probs onder XP. Ze doen het zelfs erg goed onder Linux :).

Het voordeel van de Hauppauge zijn de BTB chipsets, waar je leuke dingen mee kunt :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Voor zover ik weet draaien alle Hauppauge kaartjes an de laatste jaar of 2 a 3 zonder probs onder XP. Ze doen het zelfs erg goed onder Linux :).

Het voordeel van de Hauppauge zijn de BTB chipsets, waar je leuke dingen mee kunt :slight_smile: [/B]

heb ooit haupauge gehad, niet zo beste ervaring mee want de kwaliteit viel tegen (praat ik over jaren geleden hoor)

wilde zelf al een topic plaatsen omdat ik me video’s over wil zetten op dvd, maar dan wel met zo’n goed mogelijke kwaliteit, heb geen dv in-uit, gaat alleen om cinch en eventueel ook coax voor die leuke BTB opties :stuck_out_tongue:

misschien hebbie een screenshot, kan ik ff kijken º¿º

Heb zelf niet zo’n kaartje, maar als ik weer eens thuis ben zal ik bij mijn pa op de PC ff een screenshot nemen van de kwaliteit :slight_smile:

Ik heb een Hauppauge TV-card en een Pinnacle PCTV en beide geven ongeveer hetzelfde resultaat; op lage resolutie lukt het capturen aardig en zien de beeldjes er relatief goed uit. Maar wanneer je op hogere resolutie probeert (640x480 of hoger) dan loopt het vet mis. Doordat er geen echte capture-chip inzit, wordt alles door het systeem verricht en dit komt de beeldkwaliteit niet ten goede (lelijke strepen en andere artefacten) . Het vraagt bovendien erg veel van je harde schijf.

Daarnaast heb ik ook nog een Pinnacle DV500 en da’s absoluut niet te vergelijken; probleemloos capturen op 720x576, haarscherp beeld en geen lelijke lijnen. Uiteraard is de prijs van zo’n kaartje ook niet te vergelijken met een tv-kaartje :wink: en er zit ook geen tuner op, dus capturen van Kabel doe ik via de tuner van een Videorecorder die ik dan doorlus via SVHS. Maar meestal gebruik ik de DV500 voor capturen van Digicam of SVHS-tape omdat die een hogere resolutie vragen.

Mijn conclusie: een TV-kaartje geeft goede prijs/kwaliteit (lage prijs, gemiddelde kwaliteit). Hauppauge of Pinnacle maakt daarbij niet uit; laat je keuze afhangen van je andere hardware, want er zijn bepaalde moederborden en andere apparaten die niet samenwerken met een van beide kaartjes. Zoek dat dus op voorhand uit.
Als je de TV-programma’s enkel wil opnemen om nadien via TV-out terug af te spelen op TV, dan is de kwaliteit prima en heb je geen hogere capture resoluties nodig. Maar wil je er achteraf wat mee monteren of bekijken op een monitor of HDTV, dan schiet de kwaliteit duidelijk te kort. (standaard TV heeft een veel lagere resolutie dan een monitor; “blokjes” merk je daar dus veel minder op)

Een absolute software aanrader is PowerVCR van Cyberlink. Die ondersteunt zowel Pinnacle als Hauppauge en daarmee kan je rechtstreeks en zelfs getimed opnemen volgens verschillende standaarden (mpeg, VCD, SVCD,… compatible). Dan heb je dus achteraf geen werk met avi om te zetten naar mpeg. De kwaliteit van de mpeg’s voldoet voor weergave op een standaard TV-toestel.

heb de hauppage wintv pci (die met fm radio)
werkt prima 4’t cappe, helr seizoenen buffy nzo gedaan

ok kweet genoeg :slight_smile: bedankt tot dusver, voor mij geen hauppauge want ben toch wel veeleisend op dit gebied.