Hardware verwijderen in XP

Mijn vriend heeft een router gekocht, daar zat een netwerkkaart bij. Er zat al een netwerkkaart in zijn computer en deze heeft hij verwijderd en daarna de nieuwe kaart geïnstallerd. XP blijft echter melden dat de oude kaart nog aanwezig is, sterker nog: nu geeft hij aan dat er twee kaarten inzitten, die een conflict met elkaar hebben.

Hij heeft van alles geprobeerd om die netwerkkaart uit het register te krijgen, maar niets helpt.
Hij heeft de oude kaart weer teruggezet, en de nieuwe verwijderd, maar ook daar wil XP niet aan. Er zitten volgens XP toch 2 netwerkkaarten in die een conflict hebben.

Wie heeft een idee? Hoe verwijder ik de kaarten uit het register?

Heeft ie wel eerst de kaart verwijderd uit z’n apparaatbeheer voordat hij hem eruit gehaald heeft? Anders denkt windows maybe wel dat ie er nog in zit.
Indien ja: verwijder de nieuwe kaart uit je apparaatbeheer en sluit de pc af. Haal de nieuwe kaart eruit en stop de oude kaart er weer in; liefst zelfde slot als voorheen. Start nu de pc weer op en verwijder de oude kaart uit je apparaatbeheer. Sluit de pc weer af en stop de nieuwe kaart er weer in. Deze wordt nu bij opnieuw starten herkend en als het goed is is de oude kaart nu helemaal weg.

Sterkte ermee.

Dit heeft hij naar eigen zeggen al geprobeerd!

Wat nog al eens wil werken is in veilige modus ALLE apparatuur verwijderen en even normaal opstarten.

Werkt dit nog niet , dan kun je overwegen alle dingen uit de INF directory te wissen , maar dan kun je tegen onvoorspelbare problemen lopen.

Toch vind ik het vreemd , XP heeft een hele mooie uninstall driver en rollback optie.

wat kan helpen is de oude kaart er weer in te doen zonder de
nieuwe, zet dan een herstelpunt terug van voordat de nieuwe
kaart erin zat. verwijder vervolgens de oude kaart uit apparaatbeheer. Zet de pc uit en vervang de oude kaart door de nieuwe, als het goed is vind hij nu alleen nog maar de nieuwe kaart.