Hardware Router

vbimport

Hi,

ik ben van plan om een router te kopen. Heeft een van jullie daar ervaring mee? En wat is (kost) een beetje een goeie.

Ik heb momenteel een P-75 met winroute pro als router staan, maar ik wil dus eigenlijk een hardware-matige hebben.

Graag jullie reacties.

Tnx

Hangt er van af voor welk soort verbinding je een router wenst. Ik neem aan voor kabel of ADSL. Moet nu net lukken dat er in de Computer Totaal van mei een uitgebreide test van routers staat …

Voor kabel of ADSL kwam volgende router als beste uit de bus : Xsense X-Router Pro MIH-130A aan een kostprijs van 659,91 piek.

Voor ISDN : 3Com Office Connect ISDN LAN modem tegen een prijsje van 1080,52 piek.

Beste kostelijke dingen hardwarematige routers. Daartegenover staat dan weer wel dat ze beduidend minder stroom verbruiken, minder geluid maken en minder plaats innemen. ISDN routers zijn iets duurder omdat ze tegelijk ook modem zijn.

Persoonlijk hou ik het bij een celeron 300 pc’tje dat dienst doet als servertje :slight_smile:

greetz

Het is inderdaad voor een kabel verbinding, maar bijna 700 piek heb ik er toch niet voor over.
Dan hou ik het inderdaad maar op mijn P-75 :slight_smile:
En kijk of ik m’n vriendin zo gek krijg dat die een nieuwe pc koopt. Kan ik die mooi weer als server gebruiken :stuck_out_tongue:

Toch bedankt voor de info.

c.u.

Graag gedaan …

heb ook even overwogen om zo’n router aan te schaffen, maar vooral de prijs deed me anders besluiten. Ook heb ik hier nog een aantal onderdelen waarmee ik bijna een volledige pc mee in alkaar kan knutselen … Dat zal ik dan maar eens doen als ik zin heb. Dan kan mijn celeron 300 als bakkerij dienst doen :smiley:

greetz

ik adviseer freesco --> www.freesco.org is een softwarematige router en draait op een 66MHz met 8MB intern ofzo draait iig als een tiet hier

Bedankt Vipken, ik heb het net gedownload en zal het van het weekend meteen gaan uitproberen.

Dan hebben de buren maar ff pech :o