Hardschijf probleem

vbimport

hi mijn harde schijf doet raar, heb hem met partion magic 6.0 gedeeld in partities en nu ziet de computer hem niet. hij ziet hem wel maar is niet toegangelijk(met zien bedoel ik hij detecteert hem wel in bios maar zegt dat er een fout is. kan het niet bewerken met fdisk en partion magic. partionmagic zegt dat de disk bad is en fdisk zegt dat er een fout is opgetreden. kan hem ook niet formateren. dus hij ziet de zijf wel maar ik kan er niet op. kan iemand mij een tip geven of moet ik hem wegooien(begrijg het niet net doet ie het en 10 minuten daarna niet. ik werk nu met een tweede schijf.

Je vertelt niet welk merk en hoe groot HD is , maar met 1 poggie als ontrackmanager ga je over alles heen; moet je naderhand wel alles opnieuw installeren.
De fabrikanten hebben hiervoor hun eigen huisproggies, te downloaden op hun site.
Het wordt natuurlijk weer een ander verhaal, als je veel bad clusters hebt, da’s meestal einde oefening.

Als het echt niet lukt zou je het eens met DelPart moeten proberen! Das een progje waarmee je totale indeling van je HD eraf gooit (dus alles kwijt ja) en dan dus ook je mbr opnieuw schrijft! Misschien dat daar je probleem zit!
Ik heb ook eens probs met me mbr gehad, toen kon ik nie eens me HD zien, in geen 1 pc! :frowning: Met Delpart opgelost! :slight_smile: (gratis te halen bij DL.com gloof ik! Anders mij melen! :wink:

mijn schijf is 8,6gh seagate medialist.

Is ie wel FAT32 geformateerd?! Nie NTFS ofzo?!

hij was wel fat32 geformateerd maar. nu kan ik hem niet eens formateren, of partietes maken partionmagic zegt bad disk.

Als je helemaal vast zit, d/l bij seagate hun diskmanager; die draait in DOS en moet je vanaf floppie starten, want aan de windowsversie heb je nu even niks.
http://www.seagate.com/support/disc/download/DM954DC.EXE

iedereen bedankt voor zijn reactie, ik heb hem weer met die seagate diskmager aan het werk gekregen. nogmaals bedankt, ik zit weer op het net

Jij was toch diegene die mij om dat ene progje gevraagd had?!
Als je ermee klaar bent wil ik em wel graag weer terug hebben hoor! Je mag em alleen ff lenen! haha! (wat een onzin weer zeg!)

Maar dat progje wat je nu gebruikt had was speciaal voor Seagate’s ofnie?!

ja de programa was speciaal voor seagate in 30 seconden de schijf ingedeeld in partities en geformateerd.