Hardmodem of winmodem, welke CPU?

vbimport

Aangezien me girl graag een modempje in haar compu wil hebben zou ik graag ff willen weten vanaf welke CPU (soort, snelheid) je gebruik kunt maken van een WinModem...

Ze heeft momenteel een P1-200... gaat dat werken?

ja hoor geen probs, ik heb jarenlang een IBM Winmodem gehad en werkte ok (moest wel zoeken naar de goede drivers) maja als ze veel internet misschien is ut dan handiger om kabel of dsl te nemen (als dat daar word aangeboden)

Originally posted by SoulShower
ja hoor geen probs, ik heb jarenlang een IBM Winmodem gehad en werkte ok (moest wel zoeken naar de goede drivers) maja als ze veel internet misschien is ut dan handiger om kabel of dsl te nemen (als dat daar word aangeboden)

Tis wel beschikbaar, maar als ze veel wilt netten komt ze wel bij mij (ik heb kabel)… ze is maar een arme student dussuhhhhh dan laten we kabel maar ff buiten beschouwing…

Ik lees trouwens net ergens dat tijdens het gebruik van een Windodem je je geluidskaart niet kunt gebruiken omdat hij die gebruikt voor de modulatie/demodulatie. Lijkt me extreem sterk daar normaal gesproken een Winmodem de CPU hiervoor gebruikt EN het me ook nog eens zeer sterk lijkt dat een Winmodem een geluidskaart als vereist systeemcomponent stelt…

hier is de link waar ik dit vond:
http://www.columbia.edu/kermit/faq-c-win.html

You can’t use your sound card when you are using your modem, because the modem uses the sound card for analog/digital conversion

Soulshower: wat voor CPU gebruikte jij met je WinModem? En wat voor CPU had je?

ik had een (ff denken hoor) Pentium 133 mhz, daarna op een 200 mhz aangesloten met geen enkel prob. onder win95 & win98 moest ik wel naar de juiste drivers zoeken op internet (en dat ging dus niet :stuck_out_tongue: ) modempie bij de wehkamp besteld en de drivers geinstalleerd, vervolgens de modem van wehkamp weer zoet terug gestuurd :stuck_out_tongue: (kan me herinneren dat er een Lucent chipset op zat ofzo :confused: )

Op beide machines had ik een SB ingebouwd (SB16 & ook een AWE32) zonder problemen (conflicten) is dus idd onzin.