Hardeschijf vragen

vbimport

heb een nieuwe ibm 80 gig hd gekocht gooide hem er dus bij en opeens wou me ouwe nie meer booten,,, kon aspienum.vxd nie meer vinden enzo en kreeg ze er ook niet meer op .
heb win 98 er weer opgegooid maar hij kon ze nog steeds nie vinden.....wou toen wel bootten maar zonder die files en niks functioneerde meer goed...

hoe kan dit komen?

heb hem er nu uitgehaald en alleen de ibm er inzitten
werkt nu eindelijk goed
maar hij wou me eerst nie meer dan 12 gig schijfruimte geven...... heb hem geloof ik 10x gerformatteerd en gepartitioneerd voordat ie het deed

ook had ik hem in grote haast op de floppy cable gezet? kan dit kwaad..... zit nu wel op de goede btw

en de 2 hds hebben tegenelkaar gezeten voor een uurtle of 7 waren nogal heet .
alvast bedankt

ik zou hem maar eens testen met een low level format proggy

aansluiten op de floppy kabel kan schade hebben opgeleverd , omdat het beestje dan spanningen en open aansluitingen krijgt op pootjes waar dat niet hoort. Meestal is ie daarvoor wel beveiligd.

bedankt voor de reply mr belvedere

k…een low level format proggie.
sorry ik weet dus ech nie wat dit is… weet je mischien ook een naam van zon prog?

zal ook wel ff wat searches proberen
alvast bedankt

Drive Fitness Test

geloof dat ik me floppy drive ook aan ze einde heb gebracht

, doet nogal vaag sinds ik de hd erop heb gehad …[floppy zat ook nog op de kabel]

moest een paar keer proberen voordat hij de bootdisk bij startup leesde dat soort dingen]

nu kan ik met dat prog dus geen bootdisk maken - blijft zeggen dat disk beveiligt is…

en wanner ik een floppy probeer te formatteren zegt ie ‘‘het medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigt’’

hmmmm… heb nog een ouwe 286 staan,maar ff kijken of die drive nog leeft

ander diskje proberen en even checken of je floppy wel goed zit aangesloten.

met een beetje pech heb je je controller(s) genuked.

heb er 5 geprobeerd

hij kan ze alleen lezen , als ik probeer filetjes te deleten van de floppy zegt ie ook dat ie beveiligt is

en alk ik er 1 probeer te formatteren zegt ie dat het station niet gereed is
en daarna weer het oude verhaaltje medium is ongldig spoor 0 bla bla.

iets dus nie ok…
controllers mischien genuked?
enig idee wat ik hier aan kan doen… of is dit hardwarematige schade?
alvast weer bedankt

als ie nog onder garantie is zou ik het beestje morgen nog naar de toko terugbrengen

geen garantie meer op de floppy drive

maar heb een ouwe drive uit me 286 gesloopt eropgegooid en is op dit moment een flop voor me aant formatteren

dus die andere drive [die er hiervoor inzat] heb ik dus gesloopt door me hd op dezelfde cable te zetten…wat natuurlijk een totall verkeerde kabel was :frowning:

mja… zal zo laten weten wat het test prog over me hd zegt
hoop dat het positief is…

De ‘‘quick test’’ kawm hij goed uit…

zal later op de avond de langere test doen…
als hij hier ook goed uitkomt kan ik er dan van uitgaan dat me hd gewoon 100% in orde is?

hehe want de floppy drive was dat dus niet :wink:

ook erg bedankt voor de snelle replies…
Groetjes

Shadow