Harde schijf

vbimport

heb een harde schijf gekocht van 15 gig.
Als ik de schijf wil partitioneren met fdisk dan zegt deze dat ik maar enkel 2 gig beschikbaar heb ipv 15 gig.
Kan dit liggen aan mijn BIOS (heb P233mmx) dat deze geen schijven kan partitioneren van boven de 8 gig!
Weet iemand hier raad mee om de volle 15 gig te gebruiken.
Thanks

Als het goed is vraagt Fdisk in den beginne of je ondersteuning van grote harde schijven wilt inschakelen. Ja dus. Bovendien moet je de harddisk formatteren met een 32 bits FAT. (W-95 2nd ed. of W-98)

Good luck

fdisk large disk support gebruiken dan

2x7.5 gig aanmaken of wat je wil
windows 95 OSR2 en hoger nodig voor fat32 support, dus de alle eerste windows95 versies zijn niet fat32 compatible.

moet lukken en suc6 ermee

BaDtObONE

[This message has been edited by Badtobone (edited 01 April 2000).]

als het dan nog niet lukt:
probeer dan PartitionMagic401

Zou inderdaad aan je BIOS kunnen liggen. Wat voor grootte wordt er daar aangegeven?
Anders effe je BIOS versie upgraden is een kleine moeite.

Djewst

had ik eerst ook ik heb toen met partition magic 5 geprobeerd en dat ging fantastisch je kan dan gewoon al je files op je pc laten staan en met fdisk moet je eerst je hd formateren ik zou zeggen probeer partition magic 5 is vraag ff aan iemand hier waar je hem kan downen!!!

ik zag laatst nog iemand hier op cdfreaks die had een plekkie gevonden waar je hem kan downen!!!

Grote hardeschijven +8,6 gig. worden soms niet ondersteund door oudere systemen. Je kan proberen om je BIOS te upgreaden. http://www.ping.be/bios

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb een 20GB harde schijf gekocht (UDMA 66 7200 Rpm)

Die heb ik nu als primary slave erbij gehangen, maar nu is hij zo traag als dikke stront. Wat kan ik hier aan doen.

Ik heb een Celeron 366. Het is een 440 LX moederbord

Grtz en alvast bedankt.

Ga eerst eens kijken of uw moederbord UDMA ondersteunt ? Zo ja dan heb je een speciaal kabeltje nodig.Heb je dit?
Ga ook in de bios instellingen na of UDMA ondersteunt wordt.

La Cala

Zoooon kabeltje is te herkennen aan zijn blauwe beginstuk [heet dubbelafgeschermd] dan pas is hij 66 mb [udma]

En als hij geen UDMA ondersteunt ?

Blijft hij dan zo traag als dikke stront?

groetjes
Ruud

Nog wat meestal is alleen maar de primaire ide controller udma.

type mainbord ??

merk ??

Je kan ook een losse ide controller kopen die wel udma ondersteunt.
dan moet je wel weer een vrije pci poort hebben.

Nog even wat Ruud…je kan beter een eigen topic beginnen want zo krijgt cate allemaal mailtjes dat er gereageerd is op de posting,!

Dus 20gig op primary samen met cdrom en 4 gig op secondary samen met brander ?
grtz

Sorry Cate

RN ben nieuw topic begonnen

grtz Ruud