Harde schijf vraagje

Ik heb 4 partitie’s D E F G dit zijn 2 Ibm hd’s (61 Gb) in raid en die zijn in 4 gelijke delen opgedeeld (gewoon onder dos)

Drive D E F zijn 29.287Gb groot en Drive G 26.622Gb

Is dit normaal ?

Ps: ik heb gene Partition Magic ofzo iets geinstalleerd staan
Mijne OS is Win2k.
MSI moederbord. AMD 1,4 Ghz.

Ja, is normaal!
Die laatste partitie is gewoon het restant van de totale size! Dus wat er over was is voor G gebruikt.

Dat er space verloren ging dat wist ik wel maar ik dacht dat ze even groot blijven.

mmm, bedankt voor de reactie :):eek:

Er zijn vast formaten van aantal gb’s dus als het niet precies uitkomt dan is je laatste altijd kleiner!

Dat er space verloren ging dat wist ik wel maar ik dacht dat ze even groot blijven.

Er gaat helemaal geen space verloren hoor. 61 gb is niet 61000 MB maar is om precies te zijn 59570 MB. We gaan er nog steeds van uit dat een MB 1024 kb is

Groetjes

Edje_007

het is toch logisch dat de laatste wat kleinier is?

A) De gebruiker geeft aan hoeveel gig er in 1 partitie moet.
B) de compu kan het tekort natuurlijk niet aanvullen.

Dat is net zoals je geen vrije ruimte kunt downen…

Ik had wel eens een grappenmaker gezien die req. vrije harddiskruimte. Hij zei zoiets van:’'Yo ik zie dat vette spel van 700 mb. maar ik heb nu maar 500 mb vrij. kan iemand ff 200 mb op een pub zetten?

zoals je wel weet is dat vrij onozel. Het was overigens grappig bedoeld van die grappenmaker.

Kan ik ook een raid partitie gewoon formateren zonder data verlies van die 3 andere ?

Ik heb namelijk een vreemd probleem
Als ik op de f schijf (= mijn mp3 schijf) ga en ik duid alles aan (hidden files ook) dan neemt dit 2 Gb in beslag. Terwijl windows zegt dat er 5 Gb in gebruik is.
Mijn conslusie 3 Gb gewoon weg?

Ik heb al schijfcontrole gedaan en de hd met norton system works gescand maar dat hielp niet.

Dus ik wou die maar formateren om dat weg te krijgen.

Ik denk dat je op die schijf eens goed moet zoeken naar verborgen bestanden. In dos (op de command prompt) kun je dit doen met 2 commando’s:

dir /ad -> laat alle verborgen mappen zien
dir /a -> laat alle verboven bestanden in de huidige map zien

grote kans dat er iets op je harddisk staat van restore, swapfile etc etc…

Een 2e optie is natuurlijk dat je partition table niet ok is. Run partition magic 7 eens…