Harde Schijf Probleem; Help!

vbimport

HI,

Ik had windows 95, alle schijven geformateerd, 2x C:\ en D:\

Mara nu ik windows 98 SE er op heb staan kent hij alleen C: (2GB) en is de D: (8,4 GB) verdwenen. NOu je zult wel begrijpen dat ik dat niet echt leuk vind, het was een schijf van 8 GB. Als ik in windows op D: klik dan komt de foutmelding:

Kan het systeem van het opgegeven apparaat niet vinden

IN dos krijg ik:

Dit medium is niet meer toegangelijk
Afbreken, Opnieuw Proberen, Mislukt?

Wie heeft de oplossing, pleaze tell me. IK ben blij met win98 SE maar met een kapotte schijf niet echt!!!!

Greetz,
RMX

was het één harde schijf die in partities was ingedeeld of waren het twee harde schijven?

Het was een drive, geen partieties, ik heb het geprobeerd maar lukte niet, toen maar weer gewoon gezet. Toen geinstaleerd. Ik heb 2 hd’s; geen zijn met parities

Wat je moet doen is in de windows 98-dos (in het startmenu ms-dos promt) gaan en daar het programma f-disk opstarten. als f-disk opstart zal het progje vragen of je ondersteuning voor grote schijven wil inschakelen, kies dan ja. dan kies je je harde schijf… in dit geval die van 8,4 GB, en daar verwijder je de partitie van. dan ga je een een primaire partitie maken met de maximale grootte…dan is hij ff bezig. dan MOET je je systeem afsluiten, ECHT HELEMAAL UITZETTEN (voor de zekerheid)… en je start het systeem op. als je eenmaal in winblows (sorry bill gates) zit,ga je weer naar de ms-dos prompt en typ je format d: als hij dan klaar is zou deze schijf het moeten doen.

Waarom hij het niet doet komt omdat windows 95 geen harde schijven ondersteunt van groter dan 2 GB (FAT 16) windows 98 kan dit echter wel die maakt gebruik van FAT 32…

Succes ermee…

Greetz from DJ Maronaxxx

Thanx, voor de reply’s maar nog steeds geen resultaat. MIsshcien moet ik iets inde bios veranderen, of zo??? Fdsik werkt niet, krigj een foutmelding iets van

Bericht 6: Fout zie fdiskc.msg

Dit gebeurt als ik de paritie er af fliker en dan een nieuwe wil aanmaken.

ik hoop dte r nog iemand een antwoord op weet??

RMX

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!

Hij doet het, ik ging naar de prullenbak om iets te verwijderen en toen, wilt u D: formateren, dat is nog niet gebeurd!!!

yesss ik ben zo blij nu. Jullie allemaal nog bedankt voor het reageren!!!

Thanx

Greetz,
RMX