Harddisk prob

vbimport

Misschien wat hoog gegrepen maar ik probeer het toch.

Ik heb gister een 40 Gb Maxtor ATA66/100 harddisk gekocht maar nou heb ik dat ding gefdisked in 2 patitions gehacked maar nou ziet ie in totaal maar 33 gig. vreemd… Ik andere harddisk gepakt ook 40GB exactly the same problem. maar het vreemde is voor dat iemand gaat zeuren van jouw mobo ondersteund dat dan niet, ik heb nu nog 1x 27gb + 1x 30GB + 3x 20GB in mijn systeem zitten en dat werkt allemaal wel goed. Rararara wat kan dit zijn het is iig niet de harddisk, want anders zouden er 2 dat mankementje moeten hebben

Hej,

Ik heb pcies dezelfde HD gekocht als jij en had ook pcies hetzelfde probleem…ik heb em toen teruggestuurd…het enige wat ze toen gedaan hebben is de jumpers der anders opgezet en tada…40 tot je beschikking…ik zit nu op men werk dus kan niet zien hoe de jumpers zitten, maar ik zou zeggen probeer het ff…het ligt iig niet aan je mobo! :slight_smile:

Originally posted by spooky20
voor dat iemand gaat zeuren van jouw mobo ondersteund dat dan niet, ik heb nu nog 1x 27gb + 1x 30GB + 3x 20GB in mijn systeem zitten en dat werkt allemaal wel goed.

Er zijn moederborden die nog een oudere BIOS hebben met een limiet van rond de 33 GB.

Dus met het risico flauw over te komen, heb je toch even gekeken bij de BIOS updates van je moederbord fabrikant? Als daar vermeld staat dat het moederbord >33GB harde schijven aan kan en dit werkt niet, dan lijkt misschien toch aan de harde schijf te liggen, maar ik vermoed toch de BIOS hoor…

sja als je mobo het dus niet aan kan houdt het op, maar wat voor mobo heb je?

Een heel echt K7t Pro2 dingie maar hij kan wel hoger dan 33gig dat heb ik gesjekt

Maar headless als je vanavond toevallig ff kan kieken hoe die jumpers staan meel me dat dan ff

spooky@club-x.nl

Originally posted by spooky20
[B]Een heel echt K7t Pro2 dingie maar hij kan wel hoger dan 33gig dat heb ik gesjekt

Maar headless als je vanavond toevallig ff kan kieken hoe die jumpers staan meel me dat dan ff

spooky@club-x.nl [/B]

ik zal zien of het 2nite gaat lukken…dan meel ik je ze…misschien kan ze de settings al op i-net zelf vinden?..zal me best doen :wink:

Als dit de schijf is die jij hebt zouden dit de jumper settings moeten zijn.Zie http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm
Wat wel vreemd is dat als jij hem op master hebt zitten op je kabel kun je hem niet anders jumperen als master want anders ziet de bios de schijf helemaal niet als je nu pqmagic hebt of een ander programma die schijven inleest dan zou je die kunnen gebruiken ik heb zo’n probleem een tijdje geleden ook gehad en met pqmagic opgelost

:cool:

Originally posted by Night Hawk
[B]Maar headless als je vanavond toevallig ff kan kieken hoe die jumpers staan meel me dat dan ff

Als dit de schijf is die jij hebt zouden dit de jumper settings moeten zijn.Zie http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm
:cool: [/B][/QUOTE]

Sja 1 van die settings is het geloof ik wel :wink: Hoop voor je dat ik 2nite ff time heb…letting you guys know…:stuck_out_tongue:

Als je bios idd maar 31,25 Gb aankan (omgerekend 33Gb) is het zaak ff op de site van MSI te kijken voor een bios upgraden (www.msi-computer.tw als ik me niet vergis)…
Lijkt me trouwens sterk dat dit bord dit niet aankan, ik had zelf het MSI K7T pro2a met 45Gb lopen…

Het is idd geen toeval dat ut pcies bij die 33GB stopt! Zat gelijk ook aan bios te denken. Of ie als master, slave of CS eraan hangt moet niks uitmaken!

Klopt als een bus of een inlees probleem met de schijf

Originally posted by Dee-ehn
[B]Als je bios idd maar 31,25 Gb aankan (omgerekend 33Gb) is het zaak ff op de site van MSI te kijken voor een bios upgraden (www.msi-computer.tw als ik me niet vergis)…
Lijkt me trouwens sterk dat dit bord dit niet aankan, ik had zelf het MSI K7T pro2a met 45Gb lopen…

[/B]

Verschiet van niets meer heb zelf een assus moederbord P5A ALI chipset en deze heeft de laatste bios versie en ondersteund ook maar 32 GB. Op mijn mail naar assus krijg ik geen respons.:frowning:

Het is meer dan waarschijnlijk uw biosversie maar elke (uhm) fatsoenlijk merk heeft wel bios updates die de moeite waard zijn.

Hej, ik weet niet of je probleem inmiddels opgelost is, maar was gister vergeten te posten, want had wel gekeken…mijn jumpersettings zien er iig niet uit als 1 van de voorbeeldjes in het plaatje hierboven… :stuck_out_tongue:

zal wel ff plaatje fixxen en uppen zo…:stuck_out_tongue:

Is het nou nog gelukt of niet? :stuck_out_tongue:

Originally posted by RaSta
[B]

Verschiet van niets meer heb zelf een assus moederbord P5A ALI chipset en deze heeft de laatste bios versie en ondersteund ook maar 32 GB. Op mijn mail naar assus krijg ik geen respons.:frowning:

Het is meer dan waarschijnlijk uw biosversie maar elke (uhm) fatsoenlijk merk heeft wel bios updates die de moeite waard zijn. [/B]

Lees dit artikel eens door http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/bios/faq076_32gb_ide_hdd.htm

Als dit dat bord is (P5A) die zou dat moeten aan kunnen zo te zien in de lijst die bios kun je hier downloaden ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/
En als iemand Windows 98 heeft moeten ze dit artikel maar eens lezen http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/bigide/Default.asp

Groetjes Night Hawk

ja hoor is gelukt maar heb nou maar 2 partities gemaakt in win2000 en dat ging wel zonder problemen

thnx anyways

ok dan!..

Originally posted by Night Hawk
[B]

Lees dit artikel eens door http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/bios/faq076_32gb_ide_hdd.htm

Als dit dat bord is (P5A) die zou dat moeten aan kunnen zo te zien in de lijst die bios kun je hier downloaden ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/
En als iemand Windows 98 heeft moeten ze dit artikel maar eens lezen http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/bigide/Default.asp

Groetjes Night Hawk

:cool: [/B]

sorry voor de modem dudes maar vind het anders te moeilijk om uit te leggen in iedergeval night hawk thanks.
Ik had een mailtje gestuurd naar asus en hun uitleg was dat ik de laaste bios versie had.
Kan het zijn dat dit een versie is die niet geschikt is voor ALI chipset of maakt dat geen zak uit???

Ik denk niet dat dat iets uit mag maken Rasta! Kan je je hd maar tot 33 partitioneren dan?

Originally posted by RaSta
[B]

sorry voor de modem dudes maar vind het anders te moeilijk om uit te leggen in iedergeval night hawk thanks.
Ik had een mailtje gestuurd naar asus en hun uitleg was dat ik de laaste bios versie had.
Kan het zijn dat dit een versie is die niet geschikt is voor ALI chipset of maakt dat geen zak uit??? [/B]

Kijk eens naar het FTP adres ALI_Chipset/ALI_V/P5A/
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/

Dit is een originele bios van asus voor jouw chipset (ALI) alleen een beta.versie laatste versie ik haal hier altijd mijn bios ( Beta).
Hier staan altijd het eerste de nieuwste bios,drivers van alle Asus borden,Grafische kaarten en dergelijke apparatuur.Die vind je hier
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/