Harddisk, Hitachi of Maxtor

vbimport

Ik wil een harde schijf kopen, bij Jin Computers staan die van 250 Gig nou in de aanbieding. Weet iemand welke van deze 2 merken eigenlijk beter is, Hitachi of Maxtor?
Allebei ATA 133, 250 Gig, 7200 RPM en 8 Mb cache.

Ik zou voor de Maxtor gaan maar niet bij Jin aangezien dat ding daar €185,- kost en voor dat geld heb je een Maxtor SATA 300 GB / 7.200 - 6B300S0 / 16MB of als je geen S-ATA hebt is IDE 300 GB / 7.200 - 6B300R0 / 8MB ook nog steeds goedkoper dan bij Jin. Evenals IDE 250 GB / 7.200 - 6B250R0 / 16MB. Maar dat is dus geheel aan jou uiteraard.

mzzl Dunedaïn

Dank je wel Dunedain voor je snelle reactie. De Maxtor 250 Gig 8 Mb IDE kost bij Jin momenteel € 125.-, die is nl in de aanbieding! Is dat een goede prijs denk je?
Nee, Sata is geen optie, ik heb al 2 Sata schijven in mijn PC, dus die Sata poorten zitten al vol, maar ik heb nog een IDE poort over, dus vandaar.

Da’s best een goeie aanbieding. Bij de Lidl was vorige week een 250 Gb (Targa) harddisk te koop voor 139 euries.

Thx Belverdere voor je reactie! Ik denk dat ik het ga halen dit weekend.

Ik zou niet voor maxtor gaan. Die gaan in veel boxen kapot heb ik zo vernomen.
Ik ken genoeg mensen met veel kapotte maxtors en de andere hd’s die in dezelfde box zitten gaan er niet in kapot.

Hitachi & WD & seagate moeten goed zijn. Let ook op de garantie die je krijgt. Ik geloof dat Hitachi 5 jaar garantie geeft.

Dank je wel voor je informatie fordcapri, zoiets had ik ook vernomen over die maxtors, veel uitval en dergelijke!

WD is een goede hd en Maxtors noemen we niet voor niks braxtors :wink:

Hehehe Jin zelf ken ik en zijn technische dienst ook zijn allemaal kennisen van me zijn zaak zit in dezelfde wijk waar ik woon.

Hmm ik heb over alle 3 de merken eigenlijk weinig te klagen… uit ervaring zeg ik dat alle 3 de schijven onder hevig gebruik tot nu toe prima presteren. Ook wat defecten betreft heb ik weinig te klagen.

Maargoed… zo gaat het altijd met threads over harde schijven… iedereen weet wel wat goed of slechts ove reen bepaald merk te zegggen en drukt dit vaak uit tot in de extremen. Mijn persoonlijke conclusie is dan ook dat de verschillen in kwaliteit vrij gering zijn. Natuurlijk zijn er wel eens productlijnen van een lagere kwaliteit, maar over het algemeen lijken de verschillen me vrij klein.

Mijn favo schijfjes zijn echter de WD Raptors :slight_smile: