Haperend beeld flipcam in PC en Mac

vbimport

De beelden welke ik maak op mijn flipcam spelen prima af op het apparaatje zelf. Als ik ze echter op de computer zet (zowel mac als PC) blijft het beeld “haken”. Het staat even stil en is erg schokkerig. Ik heb de HD versie van Flip. Heeft iemand hetzelde probleem?

Draai je de bestanden af via de flipcam usb of staan ze gewoon op je harddisk?
Wat is de processorsnelheid van die computers? Zijn het erg oude machines?

Ik heb de beelden eerst op een 4 jaar oude PC-computer gezet: HP, Processor 2800+, 797 MHz, 512 MB RAM.

Maar ook op een 3 jaar oude Mac: 800 MHz, Power PC G4, 1,12 GB DDR SDRAM

En zelfs op een 3 jaar oude G5: Dual 2 GHz, Power PC G5, 1 GB DDR2 SDRAM waar we ook professioneel videobeelden mee monteren. Zelfs na het renderen van de flipbeelden in Final Cut Pro is het beeld zeker niet optimaal.

Ik vermoed dat het eerder te maken heeft met de codec dan met de omvang van het bestand. Wellicht is het wijsheid om de onbewerkte bestanden (dus direct van de flipcam af naar je computer) eens af te spelen met VLC Media player op een snelle pc zonder al te veel draaiende programma’s.

Dank voor de tip, ik ga het proberen. Maar zodra je een flipcam aansluit op de computer installeert hij zichzelf. Deze software moet toch compatible zijn voor zijn eigen beelden!
Hebben meer Flip-eigenaren dit probleem?

Heb je al eens gekeken op de website van de fabrikant of er nieuwe programmatuur, drivers en/of firmware zijn?

Werkt VLC?