Hangen jullie wel veilig aan het internet?

vbimport

Bij gibson research kan je checken hoe veilig je aan het internet hangt.
Het zal sommigen verbazen hoe kwetsbaar ze zijn.

Is inderdaad een goede test,ik kon die site al maar voor een hoop andere is het wellicht verstandig om op die manier even je pc te checken.

(overigens doorstond mijn pc de tests royaal)

Ja bij mij was het ook prima in orde (hoofdzakelijk door m’n proxy server), maar bij kennissen van me die dachten dat ze veilig waren met alleen “intruder alert” en een virus scanner viel dat knap tegen.

The_SurVeYor

Das lachen man, ik citeer uit de test:

"All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that’s very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.
Unable to connect with NetBIOS to your computer."

whahahahahaha

Mooie site ik kwam er helaas niet zo goed doorheen. Misschien kunnen jullie mij vertellen welke programma ik moet gaan gebruiken.

Gegroet

hahahaa heb net ff hier vanaf school geprobeerd, maar zowat op alles was hij onveilig

Als je je eigen webserver draait en een FTP server, dan kom je er minder veilig doorheen, begrijpelijk.

Maar voor de rest kwam ik er redelijk goed doorheen. BlackIce, Atguard en Norton Antivirus doen dat best aardig…

Da_Taxman

Hé Nice Guy klik op “Shields UP” dan ga je naar een nieuwe pagina. Daar klik je op “Test my shields” en later op “Probe my ports” als je deze 2 test gedaan heb zou je commentaar moeten krijgen zoals djrolo. Ben je op sommige punten onveilig kan je beter maatregelen treffen.

suc6 The_SurVeYor

djrolo ik ben benieuwd naar het commentaar na “probe my ports”, want ik heb maar 1 port in stealth mode, de rest is wel dicht maar niet onzichtbaar. Is dit bij jou beter dan hoor ik graag wat voor intenet condoom jij gebruikt. Ik doe het met Winroute light 3.04

grzzz The_SurVeYor

Volgens mij bedoelt Nice Guy dat het eindresultaat niet al te best was. Als dat het geval is, moet je een firewall installeren. Ik zelf gebruik ZoneAlarm.
www.zonelabs.com

Als je het geïnstalleerd hebt, moet je nog een keer de test uitvoeren. Je zal dan zien, dat je dan heel goed beveiligd bent.

surveyor: Ik gebruik zonealarm, bcfirewall, nukenabber, lockdown2000 en last but not least: “Home-made” prog. (van een vriend van mij)

Deze “dingen” heb ik niet altijd allemaal aanstaan, alleen zonealarm en dat zelfgemaakte prog. staan constant aan, die andere staan zeg maar “standby” maar voor die test effe aangezet! Beetje valspelen dus…

Ja dat wil wel djrolo. Maar ik wil eigenlijk niets (niet veel in ieder geval) op de achtergrond laten draaien en toch veilig zijn.
Vandaar eigenlijk dit topic. Kan ik het allemaal proberen en het beste (hoop ik) eruit pikken.

The_SurVeYor

The_SurVeYor, dan zou ik gaan voor ZoneAlarm. Klein simpel proggie, wat het toch aardig doet!

GR33TS, G@M3FR3@K

ben ik het mee eens! Go for zonealarm www.zonelabs.com en nog gratis ook

Bedankt voor jullie advies. 'K ben zonealarm al aan’t proberen

The_SurVeYor

ik snap er niks van mijn ip klopte niet maar ik heb er programatje voor gebruikt hoe kan dat???

ja ik heb meteen zonelab geprobeerd werkt wel
volgens die test site

Goeie site vind ik zelf…ik heb zonealarm en conseal…ook zeer goed.
Als je benaderd wordt door derden…ping, netbios enz. kun je via hun IP nummer nagaan welke provider ze hebben…enzo desnoods maatregelen nemen.

Hier nog wat sites…als je deze gebruikt ziet de ander niet wie hem nagaat(internet adres)
http://www.support.nl/cgi-bin2/nph-trace
http://samspade.org/ (ook netwerk tools verkrijgbaar )

[This message has been edited by x-ceed (edited 17 May 2000).]

It told me that my system is in full stealth!

That’s pretty good right?!?
I’m using AtGuard and BlackIce!

L8rz…!

Full stealth bij de probe my ports onder Win 98 met Blackice. Alleen een poort stealth en de rest closed onder win 2000 met Blackice.

Weet iemand hoe ik ook in win 2000 full stealth mode kan krijgen??