Had een virus yaha.k en nu kan ik peorgamma's niet meer opstarten

ik had een virus yaha.k en 3 bestanden waren daarmee geinfecteerd.
die zaten alle 3 in
C:/windows/system…

tcpsvs32.exe
nav32_loader.exe
winservices.exe

nu heb ik die alle 3 verwijderd… maar kheb nu een probleeem

elke keer als ik een exe bestand wil gaan openen zegt ie hetvolgende:(met clone cd als voorbeeld)

kan clonecd.exe niet vinden

Dit programma is vereist om bestanden
met extensie Toepassing te starten

Locatie van Clonecd.exe
C:/ en dan moet ik het handmatig doen…

welk bestand missik die ervoor zorgt dat exe bestannde gewoon kunnen openen…
! kan iemand me helpen

Euhm kan je ons eens zeggen welk OS je draait? (of wat er nog van overblijft :p)
Dan kan iemand met een gelijkaardig OS die 3 filetjes opsporen, zodat je weet in welke directory ze moeten staan (en ze eventueel doormailen naar je).

1. het verzoek om je subject de volgende keer meer beschrijvend te maken, topics als “Help”", “Please help mij” of “Probleem, help mij please” zijn onwijs irritant…

2. Kijk ook eens op deze pagina’s:
    http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.removal.tool.html
    En
    http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.k@mm.html

Dit virus pas ook wat dingen aan in de registry, ik vermoed dat het daar fout gaat bij je…

ik draai windows 98!

Ik zou eerst graag willen zeggen dat je best eens eerst iets op mocht zoeken, of gewoon de search gebruiken, aangezien er in het Engelse forum een grote thread over virussen is die Da_Taxman onderhoud, en bovendien, ik gisteren (ofzo) een thread heb gestart over dit virus.

oplossing HELE VERHAAL HIER
Opstarten in Veilige Modus, dat doe je dus door F8 te kiezen als je computer opstart. Eenmaal gestart: START UITVOEREN en type: command.
Vervolgens typ je cd
Vervolgens typ je cd\windows
Vervolgens typ je copy regedit.exe reg.com
Vervolgens typ je start reg.com

Ga naar deze ‘map’ : HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\open\command
en verander de waarde in die file naar: “%1” %* (quote-percent-one-quote-space-percent-asterisk)

Vervolgens ga je naar deze mappen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
CurrentVersion\RunServices
En delete daar alles met winservices.exe

Restarten en scannen op virussen na het updaten van je virusscanner: klaar is kees (in dit geval nilis)

Originally posted by jpschadde
[B]Ik zou eerst graag willen zeggen dat je best eens eerst iets op mocht zoeken, of gewoon de search gebruiken, aangezien er in het Engelse forum een grote thread over virussen is die Da_Taxman onderhoud, en bovendien, ik gisteren (ofzo) een thread heb gestart over dit virus.

oplossing HELE VERHAAL HIER
Opstarten in Veilige Modus, dat doe je dus door F8 te kiezen als je computer opstart. Eenmaal gestart: START UITVOEREN en type: command.
Vervolgens typ je cd
Vervolgens typ je cd\windows
Vervolgens typ je copy regedit.exe reg.com
Vervolgens typ je start reg.com

Ga naar deze ‘map’ : HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\open\command
en verander de waarde in die file naar: “%1” %* (quote-percent-one-quote-space-percent-asterisk)

Vervolgens ga je naar deze mappen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
CurrentVersion\RunServices
En delete daar alles met winservices.exe

Restarten en scannen op virussen na het updaten van je virusscanner: klaar is kees (in dit geval nilis) [/B]

Of je laat dit alles automatisch doen dankzij symantec: verwijderprogramma

Ik weet niet hoe het kan, maar dit virus is vanavond door mijn virusscanner (Norton Antivirus 2003, volledig updated) geslopen!!

Maarja ff geformat (was ik toch van plan) en nu werkt alles weer als een zonnetje. Systeempje is weer virusvrij…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik weet niet hoe het kan, maar dit virus is vanavond door mijn virusscanner (Norton Antivirus 2003, volledig updated) geslopen!!

Maarja ff geformat (was ik toch van plan) en nu werkt alles weer als een zonnetje. Systeempje is weer virusvrij… [/B]

Hoe kan dat nu??? Norton staat toch bekend als de ultieme virusnachtmerrie. Ik hoop maar de schade beperkt blijft.

Originally posted by m-pox
Of je laat dit alles automatisch doen dankzij symantec: verwijderprogramma

Die was er nog niet toen ik ging kloten :S
Thx voor de link :wink:

Originally posted by Da_Taxman
2) Kijk ook eens op deze pagina’s:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.yaha.removal.tool.html

[B]

Of je laat dit alles automatisch doen dankzij symantec: verwijderprogramma [/B]

hmm…hetzelfde?

[B]

Hoe kan dat nu??? Norton staat toch bekend als de ultieme virusnachtmerrie. Ik hoop maar de schade beperkt blijft. [/B]

Schade is inderdaad beperkt gebleven; er is geen enkel kostbaar document of wat dan ook aangetast, alleen wat programmatuur. Maarja eventjes herinstalleren en klaar…

Tip: scan regelmatig eventjes online via housecall.antivirus.com. Dit heeft als voordeel dat de virusdb altijd up to date is en niet besmet kan raken op een besmette PC…

Voor mij geen lastig Norton pakket. Ik gebruik al meer dan een jaar AVG. En de prijs is er naar :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik weet niet hoe het kan, maar dit virus is vanavond door mijn virusscanner (Norton Antivirus 2003, volledig updated) geslopen!!

Maarja ff geformat (was ik toch van plan) en nu werkt alles weer als een zonnetje. Systeempje is weer virusvrij… [/B]

Bij mij precies hetzelfde. :frowning:
Het heeft een voordeel, de C schijf is weer eens helemaal netjes ingedeeld zoals ik het wil en toen ik toch bezig was heb ik mijn andere schijven ook maar weer nagekeken en overtollige rotzooi eraf gegooid. Het ziet er allemaal weer keurig uit, ik vraag me alleen af voor hoelang … :slight_smile:

[B]

Hoe kan dat nu??? Norton staat toch bekend als de ultieme virusnachtmerrie. Ik hoop maar de schade beperkt blijft. [/B]

staat norton ook bekend om, maar toch is ook eergisteren bij mij het virus langs norton geglipt en heb ik m`n systeem een volledige format gegeven ( ik had deze topic toen dus nog niet gelezen :frowning: )

Hier was precies hetzelfde het geval.
Zo goed als niks deed het meer, alleen internet. Dus mijn laatste hoop was het cdfreaks forum. Dus ik daarheen om mijn probleem voor te leggen, zie ik deze topic!
Dus ik even snel kijken en ja hoor dat leek verdomt veel op mijn probleem.
Alle reply’s even nagelopen en dat verwijderprogramma gedowload en gestart. Et voila! Mijn pc loopt weer naar wens en zonder virus.

Dus bedankt iedereen!

Grtz,

Mess

Originally posted by xian

m`n systeem een volledige format gegeven ( ik had deze topic toen dus nog niet gelezen :frowning: )

Ik dacht ook aan een format…
Maar als laatste hoop eerst langs het cdfreaks forum gegaan. En zoals in me vorige reply te lezen valt heb ik daar dus goed aan gedaan.

Grtz

ik had maandag het zelfde probleem en mijn vader heeft delink van het zeelandnet forum afgehaald

Hier nog een thread erover!