Gsm

vbimport

Weet iemand of het mogelijk is om met via je gsm te internetten

Ja, net als via een normale telefoonlijn, maar dan veel trager (56K (analoog, 64K ISDN) vs 9600 baud via GSM.

Dit kan via een Infrarood als zowel je laptop en je GSM dit hebben, anders via een datakabel. Sommige GSM’s hebben een ingebouwde modem (en dan kan het eventueel met IrDA) en anderen vereisen software om het als modem te kunnen gebruiken…

Ik weet dat het met de 6210 van Nokia kan. Er is zelfs software bijgeleverd bij Nokia 6210 om de modem aan te sturen. Heb het zelf eens uitgeprobeerd. Maar de snelheid is niet echt denderend!!! 1 kb per seconde haalde ik op een snelle pub!!

Het gaat idd heel erg traag het enige waar het echt goed voor is is het opvragen van je mail ofzow, verder heb je er ook echt geen lol aan!

Heb zelf een Psion Revo met Siemens S35i, waarmee ik wel eens mobiel internet. Maar het werkt allemaal aardig traag en je telefoonrekening wordt aardig hoog… Het werkt allemaal wel en ik heb ook nog de optie om alle plaatjes niet te downloaden, dan werkt het wel wat sneller…

Maarja als je op flash sites enzow komt… (dat kan die Revo waarschijnlijk niet aan?) zal het wel een ramp worden…

In de toekomst dan zal het allemaal veel beter en vooral sneller worden: GPRS, UMTS, en dan nog iets. Maar nu is er gaan zak aan. Vooral dat WAP is een flop.

Alleen wel jammer dat wanneer eindelijk die nieuwe technieken werken, je wel een nieuwe telefoon nodig hebt om het te kunnen gebruiken :frowning:

hmmm eigenlijk gezien heb ik totaal geen behoefte aan wappen of mobiel internetten of wat dan ook… als het nu snel en goedkoop was… maar dat is het vooral niet!

Originally posted by Dee-ehn
Maarja als je op flash sites enzow komt… (dat kan die Revo waarschijnlijk niet aan?) zal het wel een ramp worden…

nee dat klopt, dat is weer een ander nadeel. Die webbrowser in de revo ondersteund geen javascript, java, flash en andere toestanden. Een beetje basis html kan ie nog wel begrijpen maar daar houdt het dan ook wel mee op. De CDfreaks pagina kan ik er nog wel opvragen, maar als ik iets wil posten loopt ie vast…

Nee ik ben niet echt enthousiast over dat mobiel internetten. Het is wel handig als je ff iets nodig hebt, maar het is veeeeel te traag. Kan ook eigenlijk niet in dit tijdperk van ADSL en kabel…

ADSL en Kabel? had ik het maar (nouja is wel op komst)

Mobiel netten staat idd nog erg in de kinderschoenen. Ik denk dat over een jaartje of 2 a 3 de zaak er veel rooskleuriger uitziet, vooralsnog is het niet de moeite waard…

ik kan via de laptop (als ik die zou hebben) via infrarood internetten via m`n gsm maar dat is inderdaad 9k6 en dat schiet dus echt niet op dat is 9600/8 = 1.2 k/sec max theoretisch wat je natuurlijk alleen haalt op plaatsen met optimale storingsvrij ontvangst…

M’n pa neemt z’n laptop altijd mee naar’t buitenland en om daar zijn e-mails te checken doet ie het ook via z’n gsm (nokia 6210). Gaat niet echt snel, maar e-mails zijn in theorie niet erg groot. Totdat ie een e-mail van 3MB aankreeg die eigenlijk voor mij bestemd was… :wink: Pa zat toen in Spanje en dacht eens “ff zijn mail te checken”. Hehehe die gsmrekening wil ik ni zien :slight_smile: