Groothandel in dvd's?

vbimport

Weet er iemand een groothandel in lege dvd’s zijn.
Ik ben namelijk op zoek naar een groothandel die mij
‘Dual Layer DVD’s’ kan leveren met een thermisch printbare bovengrond(dus vollédig wit bovenaan) en onderaan volledig zilver(zoals een cd). Kan er mij iemand verder helpen. Mag gelijk waar in de wereld zijn. Heb er enkele nodig en het is véél goedkoper in groothandel dan zo te kopen stuk per stuk.

Alvast bedankt,

Mathias

Ik denk dat je dan eerst erachter moet komen welk bedrijf je dat kan leveren (dual layer word nog niet door heel veel bedrijven gemaakt) en wie de distributie rechten heeft.

hmmm… ik weet dat ze nog niet veel gedistribueerd worden.
Maar die distributierechten zijn toch te verwaarlozen indien je rechtstreeks van de producent koopt?

Als je echt aantallen wegzet kun je die bovenkant gewoon laten maken.
Probleem is dat dual layers er nog niet in een clear side dye variant zijn.
Je zult het helaas moeten doen met de huidige kleuren.

Voor zover ik begrijp zijn er geen plannen om dyes te gaan doen voor DL die die eigenschap wel hebben.

dus enkel beschikbaar met een gekleurde onderkant dus?
De optie van de bovenkant te laten maken gaat niet, want het is steeds andere data op de dvd’s. Het is gewoon het gemak om 8,5gb in 1 keer te kunnen opslaan ipv steeds opnieuw single layers te kopen en te comprimeren etc.

kijk eens op cdrwinkel.com

:wink:

:wink: Dat snap ik maar als je , pak 'm beet 5000 recordables inkoopt bij een cd producent ( die zijn er genoeg in NL ) en aangeeft dat je i.p.v. de standaardlaag een printcoating er op wilt dan kan dat gewoon.

Ik heb een aantal jaar in een cd/dvd fab. gewerkt en heb het ook gedaan ; met name voor klanten die juist een specifiek merk wilden waar af fabriek geen coating op zat.
Als je een beetje aantallen koopt vallen de kosten per disc ook nog best mee :slight_smile:

Kan je me soms de naam vh bedrijf (of enkele andere meedelen)
de schijfjes moeten wel thermisch printbaar zijn en een grijze onderkant hebben… Gaat dat?

Edit:

Alles samengevat…

Kan er mij iemand helpen met…

-lege dvd-r’s
-thermisch printbaar (rimage everest II printer)
-met een grijze (clear side dye of zo iets) onderkant

waar kan ik dit aankopen?
Hierboven werd aangehaald dat er bedrijfjes in nederland zijn die dit produceren, kan er mij iemand enkele contactgegevens sturen(=> mvandermeeren@pandora.be)?
Of hier neerpennen?

Alvast bedankt

De roemruchte everest printer :wink:
Prachtig apparaat maar oh zo duur… :s

Retransfer thermo discs laten maken kan heel goed , de meeste kunnen je alleen inkjet discs leveren.
De enigste mogelijkheid om een grijze dyelaag te hebben is als je RW’s laat doen ; die zijn altijd donkergrijs.

Gooi eens een balletje op bij Media-motion
Het is geen gebruikelijk verzoek maar zij kunnen dat zeker ; het is gewoon een zeefdruk gang maar dan met 1 kale zeef en een thermocoating.

Vraag daar dus ook gewoon om ; ik heb 4 jaar lang development gedaan met zowel de discs als de everest 2 printer en heb vele duizenden recordables doorgejast om tot een goed product te komen , dat is heel moeilijk!

Een coating uit 2 lagen werkt in elk geval niet ; vaak brengt men dan een witte inktlaag aan en zet daar overeen een transparante thermocoating.
Dat gaat kort goed maar de discs hollen achteruit met de tijd en de prints worden lelijk of lukken gewoon niet.
Kortom ; 1 dekkende laag does the job the best :wink:

Moet goed gaan komen :wink:
Keep me posted!

Printer is schitterend, heb hem nog niet in mijn bezit maar heb hem gebruikt en langdurig getest. De afdrukken zijn zelfs beter als de originele met bepaalde momenten.

ik moet zeker een grijze DYE laag hebben, anders koop ik ze niet en zijn ze waardeloos voor mij => lees verkoop van legale disc aan consumenten die programma’s etc bij ons laten ontwikkelen

Edit: Heb naar media-motion gebeld en die blijken dat niet te doen :a :a :a
spijtig :sad:
Of kan ik er via jou wel aangeraken?

Ok…
Ok…
Ok…

Ik heb een voorstel… de eerste die mij thermisch printable dvd’s kan bezorgen met een ‘clear DYE’ of een site waar ze op te vinden zijn, of een ander adres waar ze zéker te bezorgen zijn… Die kan bij mij achter €50 komen want heb die dvd’s dringend nodig… mail me @ mvandermeeren@pandora.be

Groeten

Hai,

Ik kwam op Google deze site tegen en die leveren Taiyo Yuden dvd’s die thermisch printable zijn. Op aanvraag met verschillende ondergronden. Misschien dat zij je verder kunnen helpen.

mzzl Dúnedain

Overigens is het ook mogelijk om inkjet printables in de everest || te stoppen.
Het oppervlak ziet er dan ietsje minder slick uit maar de print is net zo goed :slight_smile:

Ik verbaas me over het feit dat MM niet aan private labeling doet , helaas runnen die gasten tegenwoordig meerdere fabrieken in Nederland wat de keuze beperkt :s