Groot probleem?!

Mijn pc start nog wel op, maar dat is ook alles. Er zijn geen icoontjes meer, mijn CD players worden niet meer gelezen.
Bij START gebeurt er niets en ik krijg allerlei rare foutmeldingen.

Hoe kan ik dit oplossen of is het een probleem dat voor een leek tever gaat?? Is het misschien een virus??

thnx

Welk OS? Kwam het in eens? Waar woon je? Heb je licht op je fiets? :stuck_out_tongue:

Er staat Win Me op en het is zo’n beetje geleidelijk gekomen.
Eerst problemen met opstarten, werden vastlopers, daarna problemen om vanaf de desktop prog’s te openen, daarna werden de icoontjes op de desktop door elkaar heen gezet, nu staan er nog 5 icoontjes op, maar ze werken niet met daarbij dat de cd players niet meer gelezen worden. Dus ik kan windows er ook niet meer overheen zetten

Originally posted by Danoontje291275
Dus ik kan windows er ook niet meer overheen zetten

Dat is ook wel een kort door de bocht oplossing (simpel dat wel)

Kan je niet van de Windows CD booten? Of met een opstartfloppy ofzo… Systeem herstel kan je daar bij?

en als je nou boot met een bootdisk??? ik bedoel ik neem aan dat ie je cd speler nog wel herkend in de bios, dus ook in dos(staat buiten windows om). Doet ie dit ook niet, dan moet je kijken of de kabels goed zijn aangesloten.
Kan natuurlijk zijn dat je een virus hebt.

Ik kan nergens meer bij dus ook geen systeem herstel.
Ik denk niet dat ik een bootfloppy heb, en kan ik dus ook niet meer maken.

Vrees ook dat het een virus is, ondanks virusscanner en firewall.

Ik ben een leek dus niet echt thuis in Bios en Dos.

Yep…, then you are in deep shit!

doet ie het ook niet in de veilige modus?

Anyway, regel een ME install floppy en een goede veiligheids kopie van Windows ME! Zonder dit heeft het geen zin om verder te kloten… Maareh, waar mail je nu vandaan? (een werkende computer, naar ik mag aannemen…) :confused:

Vanuit de safe mode kan ik nog wel een floppy gebruiken.
Ik heb vanaf mijn eigen pc een opstartdisk van ME gemaakt.
Verder heb ik een cd van Win ME, dus dat is geen probleem.

cabinet files op de schijf zetten , win.com even hernoemen naar win.co_ en setup vanuit de cabinet file directory laden

that’s all

Als je nu opstart met die flop en je bent in a:/ aangkomen ga je naar de cd rom e:/ oid. geef hierna het comando SETUP /p f let op de spaties windows wordt nu opnieuw geinstaleerd met behoud van jouw gegevens en instellingen echter met een voledig nieuwe opbouw van het register

Doet meestal wonderen wel nog scannen op een virus

MZL D@RKNeSS