Groot probleem geluidskaart pci-128

vbimport

Heb een heel groot probleem met het geluid:
Heb laatst Win Me geinstalleerd op een PIII-600 met een Abit Be6 rev. 2 moederbord.
Mijn geluidskaart is een: Creative pci-128.
ME herkend de kaart automatisch als een:creative audiopci (ES1370), SB pci 64/128 (wdm)
Ik kreeg in mijn audio en mp3 na een minuutje of zo een tik/kraak te horen, ook als ik mijn computer afzette of opnieuw opstarte hoorde je een soort plof
uit de boxen komen.
Heb een driver-update geprobeerd maar dit lukte niet, heb op de site van creative zelf de nieuwste ME driver opgehaald, maar als ik die wil installeren
krijg ik de melding dat er geen creative pci-128 in mijn computer zit ??
Heb ook van een computerwinkel een cd meegkregen die bij de laatste pci 128 kaarten wordt meegeleverd, maar windows zegt dat de driver die
geinstalleerd is nieuwer is dan die op de cd.

Heb deze week mijn computer een “opwaardering” gegeven, ik heb nu een AMD 1333 op een Asus A7A 266 moederbord (snel, dat wel)
Heb de c-schijf geformateerd en ME er opnieuw opgezet.
Nu heb ik constant tikken in mijn muziek (audio, mp3, wav), ook als ik een divx-film kijk hoor je continu kraken.
Zelfs in het opstartgeluid hoor je het al.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn…
Ligt het aan ME, of aan de kaart, of… ??

Het ligt gegarandeerd NIET aan de combinatie WinME en de PCI-128.
Deze combinatie draait bij mij n.l. probleemloos.
Heb je al eens een ander exemplaar van de PCI-128 getest ?
Of is het de combinatie met je Mobo. Dit laatste zal dan ongetwijfeld vermeld staan op de site van Creative of Abit.

Of… Wat voor speakersetje heb je??

Ikzelf heb de labtec LCS2514 en had ook last van krakende geluiden. Bij mij bleken een aantal stekkertjes slecht contact te maken in de subwoofer, na wat solderen(geen garantie meer) was het probleem over.

Druk je je speakers aan voordat je opstart en uit voordat je afsluit?
zo nee, dan is dat waarschijlijk de oorzaak van de plof die je hoort

Het klinkt een beetje als een beschadigde eintrap… of het signaal dat de eindtrap ingestuurd krijgt is niet correct. Wat ik zou proberen: sluit je computer aan op een geaarde doos, sluit een hoofdtelefoon aan op je SB en test dan. Desnoods in een andere computer om te vergelijken…

Originally posted by Keith
Heb een driver-update geprobeerd maar dit lukte niet, heb op de site van creative zelf de nieuwste ME driver opgehaald, maar als ik die wil installeren
krijg ik de melding dat er geen creative pci-128 in mijn computer zit ??

Probeer is dit:
eerst de software verwijderen die je voor de kaart erop gezet hebt. (of de drivers)
Dan bij je apparaatbeheer de betreffende kaart verwijderen.
Rebooten!
Dan zegt ie bij opstarten dat er een nwe kaart gevonden is en of je die wilt installen, kies annuleren.
Na volledig opgestart te zijn install je de software/drivers voor de kaart die je op internet gedowned hebt. (daarna misschien reboot als ie het vraagt)
En dan zou het moeten werken! Zo niet, dan leuk geprobeerd!
Maar ik heb er alle vertrouwen in! :stuck_out_tongue:

kan hier maar 1 ding op zeggen !

mik eruit die kaart

koop een SB live 1024 met surround setje

krijg je geen spijt van, zeker als je divx films/mp3 enzo speelt

Originally posted by Baggeraar
[B]kan hier maar 1 ding op zeggen !

mik eruit die kaart

koop een SB live 1024 met surround setje

krijg je geen spijt van, zeker als je divx films/mp3 enzo speelt [/B]

Sorry hoor, maar vind dit niet echt een oplossing voor een probleem moet ik zeggen! :stuck_out_tongue:
Zou een duur grapje worden als elke keer als iets nie gelijk zou werken je het dan moest vervangen!

Zit er dan zo’n groot verschil tussen de 128 en de 1024 ??

Het heeft met je model nr te maken nml. de E1370 en die worden volgens mij niet ondersteund door win2000 en win ME.Voor win2000 weet ik het zeker want heb daar hetzelfde probleem mee.

http://www.soundblaster.com/drivers/welcome.asp?reg=1&OS=winme&prod=sbpci128&Select=Get+Files&x=57&y=12#filelist

Bovenstaande url bevat de nieuwste driver voor win ME maar niet voor model E1370.

Heb al eens een mailtje naar creative gestuurd maar die houden de boot af, en als je de nieuwsgroepen checked zie je dat er legio mensen zijn met hetzelfde probleem.

mzzl