Groot plan.... [dutch only]

vbimport

Na een paar weekjes er tussen uit geweest te zijn… ben ik weer terug…

Nadat ik al mijn favorite sites had bezocht kwam ik weer terug bij cdfreaks… waaraan ik mij opeens ergerde…

Nou voordat iedereen boos begint te worden, laat ik mezelf eerst even uitleggen…
CDfreaks heeft nu het het linken en ondersteunen van dealers losgelaten… Zelf vindt ik dit een goede actie aangezien er nu meer tijd en ruimte overblijft voor andere zaken… En het feit dat cdfreaks alsmaar groter en groter wordt vindt ik natuurlijk ook goed…
Alleen, en nu komt het, erger ik me een beetje aan de layout…

Ook dit moet ik weer nader verklaren; de layout van de frontpage valt niets op aan te merken gewoon strak design, overzichtelijk en efficient… Maar dan komen we bij de layout van de dochter pagina’s. Hierbij verschillen de layout’s van afgrijzelijk tot mooi, maar bij bijna alledochterpagina’s is de herkenbare layout van de frontpage, nergens terug te vinden…
Door kleine foutjes in pagina’s zoals, typo’s, missende plaatjes, dode links, en script errors (java)komen deze dochterpagina’s een beetje onprofessioneel over…

Dan komt nu mijn plan:
Stel een paar mensen aan die alle dochterpagina’s onderhanden neemt om daar herkenbare CDFreaks site’s van te maken.
Hier gaat uiteraard redelijk wat tijd inzitten en aangezien dit allemaal gecoördineerd moet gebeuren is het ook van belang dat Domi,ZiSe of The Duke hierbij betrokken worden…
Met name Duke voor de html coding (aangezien de dochterpagina’s niet allemaal in php kunnen) en Zise voor deeventuele aangepaste images (aangezien hij die waarschijnlijk in Firework of Psp formaat heeft)

Zelft ben ik ook weer van plan om verder te gaan met het ooit gestarte project, wat ff stilgelegen heeft. weer te hervatten…
Ook zat ik eraan te denken om het forum eens goed onderhanden te nemen (met Duke) zodat het ook zo’n strak forum kan worden als GoT

Prutser aka Sandman

We zullen binnekort de koppen is terug bij elkaar steken op hier aan verder te werken, n dan is r waarschijnlijk weer iets bij om eventueel trots op te zijn (afwachten)

[This message has been edited by Mattel007 (edited 21 July 2000).]

het frontpage design is idd redelijk goed (we proberen al weken met een beter design te komen voor de frontpage, maar er is geen enkel design dat onze alle 3 (domi,zise,ik) tot tevredenheid stemt)…

over de kwaliteit van de dochterpagina’s… ik vind het op zich niet slecht dat de dochterpagina’s een ander design (of iets anders) nemen; dat vind ik zelfs wel goed…
maar jou posting zal denk ik mede duiden op de perfectcopy website (of niet?), die van een bedenkelijk laag niveau is…
die kan ik dan allemaal wel weer gaan veranderen maar hij moet 'm toch zelf updaten en ermee werken en aangezien hij MS Frontpage gebruikt en als je de site zo bekijkt zie je dat hij geen hond van HTML weet… en ik heb zelf geen Frontpage en wil het niet maar als ik dan iets maak dan wil dat misschien weer niet in frontpage of het word net iets veranderd door frontpage etc etc… allemaal errug irritant…
dus om al die sites aan te passen is misschien niet echt mogelijk en misschien voelen die mensen zich dan ook beledigd of zo…

een andere forum layout heb ik zelf ook al eens aan gedacht alleen heb ik geen ervaring met ubb editing (perl)…

De site van perfect copy gaf voor mij idd de doorslag… Al ben ik wel van mening dat sommige pagina’s professioneler kunnen, want ze staan toch voor een stukje van cdfreaks…

Over het forum:
Zelf ben ik bezig geweest met http://forum.impeesa.com (in mega-beta)en hoewel het project vrijwel gestaakt is heb ik hiermee wel de nodige ervaring opgedaan en weet ik in de cgi bestanden ondertussen wel bijna alles te vinden…
Erg thuis in perl ben ik niet, maar ik heb wel genoeg kennis in huis om het forum een strak design te geven…

Maar het enige nadeel van het editen van die bestanden is dat updaten naar nieuwere versies niet meer gaat (of je moet veeeeel tijd hebben)
Dus als je het forum eens onderhanden wil/laten nemen, help ik graag…

Is niet zo slecht gedacht, maar eerst ff werken aan dat project, hé sandman.

Is ff zien wat de mainchief er op te zeggen heeft

Het beste is om 1 iemand te hebben die alles een beetje doet, scheelt tijd, qua uitleggen enzo en daarbij blijft de stijl dan een beetje het zelfde.

We hebben nu de mensen hun eigen design laten doen, en misschien is het resultaat niet altijd even mooi, maar het werkt wel het beste zo eerst, en ik hoop dat we over een tijdje een lay-out voor alle sites hebben.

Onze grootste prioriteit is nu het vinden van goed, snelle space met goede service, daar ontbreekt het nu nog aan, en zorgt dat we veel dingen op de lange baan moeten schuiven.

Over perfectcopy, het lijkt me duidelijk dat dat een tijdelijke lay-out is

Rustig maar Mattel007, ik ben alweer hevig bezig met de php-coding aan het verbeteren…
Ik bedacht me namelijk net dat het wel iets efficiënter zou kunnen…

Domi: Ik ben nog geen dag terug van vakantie en ik ben er al achter dat de serverprobs nog steeds niet opgelost zijn… Tis jammer dat de site niet zo’n mega legaal tintje heeft Anders zou je hem nog wel ergens anders kunnen plaatsen.

Ik dacht eerlijk gezegd dat in de layout van perfect copy gewoon een layer error zat waardoor alles door elkaar zat… Maar ik weet ondertussen al beter.

Zelf denk ik dat de dochterpagina’s eigenlijk niet als dochterpagina beschouwd moet worden maar als department van de site… Dan komt het er automatisch opneer dat de layout vrijwel gelijk is, net zoals scripting enzo…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Prutser:
[b]Rustig maar Mattel007, ik ben alweer hevig bezig met de php-coding aan het verbeteren…
Ik bedacht me namelijk net dat het wel iets efficiënter zou kunnen…

Domi: Ik ben nog geen dag terug van vakantie en ik ben er al achter dat de serverprobs nog steeds niet opgelost zijn… Tis jammer dat de site niet zo’n mega legaal tintje heeft Anders zou je hem nog wel ergens anders kunnen plaatsen.

Ik dacht eerlijk gezegd dat in de layout van perfect copy gewoon een layer error zat waardoor alles door elkaar zat… Maar ik weet ondertussen al beter.

Zelf denk ik dat de dochterpagina’s eigenlijk niet als dochterpagina beschouwd moet worden maar als department van de site… Dan komt het er automatisch opneer dat de layout vrijwel gelijk is, net zoals scripting enzo…

[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Inderdaad, we moeten r onze tijd voor nemen, om een rustig afgewerkt product van te maken en niet alles rap, rap, rap