Gratis geld!

vbimport

De topic is zelfs geen lokmiddel voor iets totaal anders :wink:

Dit gebeurde gisteren:

Om een vakantie te boeken dacht ik gisteren wat van een rekening te halen. Van die bank heb ik geen kaart of code, dus 't moest sowieso langs het loket. Omdat ik normaal andere rekeningen gebruik, was ik in die bank nog nooit geweest (m’n ouders hebben die bij m’n geboorte aangemaakt).

De vrouw aan het loket had ik dus eveneens nog nooit gezien. Ik vroeg haar cash geld af te halen van m’n rekening. Om het wat vlotter te laten gaan, had ik een jaarlijks uittreksel meegebracht, waar het rekeningnummer opstond omdat ik geen flauw idee had wat die was. Maar dat had ze niet nodig; ze had enkel m’n naam nodig. Ze zei zelf m’n adres, waarop ik bevestigde. Identiteitskaart heb ik niet moeten tonen. Nog net m’n handtekening gezet (maar die kon ik evengoed terplekke verzinnen) en vervolgens stapte ik buiten met een kleine 1000€.

In principe zou ik vandaag moeten teruggaan, opnieuw geld opvragen, maar tekenen met een andere handtekening. En dan volgende week nog eens langsgaan en zeggen dat er geld van m’n rekening is en dat de handtekening op hun papiertje vals is.

Grenzenloos vertrouwen? Het bestaat nog! :stuck_out_tongue:

Ik heb dezelfde ervaring met Fortis bank (Nederland). Wat daar achter de schermen gebeurt, weet menigeen niet: je ondertekent een “afhaalbewijs”. Vervolgens wordt je handtekening vergeleken met handtekeningen die je eerder hebt gezet.

Veilig? Lijkt me niet…

Van mij hebben ze zelfs geen handtekening om mee te vergelijken, want bij m’n geboorte kon ik nog niet tekenen :wink: