Grafische kaart, foutmelding

Ik heb de laatste tijd erg vaak dat m’n pc uitvalt, plotselinge reboot. Ik heb deze thread al gelezen en heb 'n geheugen getest, daar zaten geen fouten in.
Ik weet niet hoeveel vermogen 'n Compraq 5030 heeft (heb zitten zoeken op de website maar daar kom je ook nie ver…) maar volgens mij kan het te lage vermogen het probleem niet zijn, ik heb nl. maar weinig in m’n pc zitten: PII 300, 2x HD, CD-Rom, CD-writer, Netwerkkaart en Voodoo3 3000.
In m’n systeem-logboeken zie ik wel erg vaak devolgende melding staan vlak nadat’tie er weer eens mee kapt:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: atimpab
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 2
Datum: 9-1-2002
Tijd: 16:35:11
Beschrijving:
Kan de adresbereiken niet toewijzen die voor de grafische kaart nodig zijn.
Gegevens:
0000: 0e 00 04 00 01 00 5c 00 …
0008: 00 00 00 00 02 00 01 c1 …Á
0010: 01 0c 00 00 00 00 00 00 …
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 …
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 …
0028: 02 00 01 c1 …Á

Dat zou dus betekenen dat er iets verkeerd zit met m’n voodoo-tje !?
Nou is mijn vraag, wat kan ik doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt voor elke reactie !

Nou, uit deze text zou ik eigenlijk willen concluderen dat het toch aan je systeemgeheugen ligt.

Kijk eens in je BIOS (heeft een KomPrak dat wel? :D) of daar instellingen staan mbt tot geheugen en video ofzow? Toggle die eens.

hier nog een thread over een rebootende :confused: computer het lijkt wel als of er een soort pc griep heerst :stuck_out_tongue:

Heb je de compcrap diagnostics al laten testen ?

Voor windows 95 en 98 kun je die hier en hier vinden.

Meer info op www.compaq.com natuurlijk.

Ik heb de computer via de diagnose laten testen en er kwamen geen fouten uit.

En ja… zelfs een compaq heeft een BIOS-menu (F10) :cool:, heb daar effe rondgesnuffeld maar heb weinig items gezien wat te maken heeft met video of geheugen. Ik zal later effe verder kijken.

In de BIOS zie ik alleen deze optie staan: PCI VGA-snooping (uitgeschakeld)
Weet niet eens wat het inhoud, maar ik heb deze nu ingeschakeld. Misschien help het, weten jullie wat het is ?

Ik heb WinXP geupdated, en nu is er een verandering op de wijze waarop de pc reboot.
Vóór de update ging de pc direct uit en werd de systeemschijf na de reboot controleerd.
Nu krijg ik direct na de fout een blauw scherm met een heel verhaal over als dit vaker gebeurd moet je de fabrikant belluh…
Bovenaan het scherm staat: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Na een [Edit]geheugendump[/Edit] start de pc opnieuw op (zonder een schijfcontrole bij het opstarten).

Hopelijk is dit informatie waar jullie wat mee kunnen !?