Grafisch Rekenmachine

vbimport

YO, ik ga dit schooljaar naar de 2e fase. Maar daarvoor heb ik wel een grafisch rekenmachine nodig.
De TI-83 is het type. Wat hebben jullie ervoor betald?
En is het handig om een computer cable erbij te hbben? dat zag ik in een dixons folder. Dat kreng moest ton wel 269 piek kosten. is dat normal? of kun je zon rekenmachine for 150 al krijgen ofzo?

In de boekenlijst staat dat ik dus de ''grafisch rekenmachine TI-83 ‘’ moet hebbn. niets over een computercable of zoiets.

Ik bven de eerste van ons die naar de 2e fase gat. 2 broers foor mij hadden de 1e fase. Dus ik weet er eigenlijk nix van. enkel dat het heel anders is.

Ik heb zelf net de 2de (laatste( fase achter de rug en had ook zo’n mini pc. De spelletjes die je er op kunt krijgen dmv een kabeltje zijn erg fun en verslavend.

Misschien dat je zo’n kabel kunt kopen op een site als stuntprijzen.net maar dat weet ik niet zeker

Als je voor dat ding meer dan 200 piek moet betalen word je opgelicht!
Ik heb er ook een, en een kabeltje wil ik straks wel hebben, leuke spelletjes spelen (waar kan je die eigenlijk halen? die spellen dan…)

Ik kon em via school kopen voor 170,-. Bij de kijkshop hadden ze em eerst voor 180,- dacht ik.

Je kan ook de ti83 plus kopen, die heeft meer geheugen en kan ook grafisch veel vettere spellen aan :slight_smile: (wel handig als je er dan direct een kabel bij koopt)

Op internet zijn handleidingen om die kabels zelf te maken, dus dan spaar je de kosten van het maken uit (op zich)

Originally posted by jojk
[B]Ik kon em via school kopen voor 170,-. Bij de kijkshop hadden ze em eerst voor 180,- dacht ik.

Je kan ook de ti83 plus kopen, die heeft meer geheugen en kan ook grafisch veel vettere spellen aan :slight_smile: (wel handig als je er dan direct een kabel bij koopt)

Op internet zijn handleidingen om die kabels zelf te maken, dus dan spaar je de kosten van het maken uit (op zich) [/B]

Heb ze nog niet gezien voor 180 piek, bij kijkshop kosten ze nu 200, ik heb namelijk ook zo’n ding nodig, en weet je waar ik zo’n site kan vinden voor die kabeltjes, ben wel een prutser die geld probeert te uittesparen door het zelf te maken :wink:

Originally posted by Thijs

Heb ze nog niet gezien voor 180 piek, bij kijkshop kosten ze nu 200, ik heb namelijk ook zo’n ding nodig, en weet je waar ik zo’n site kan vinden voor die kabeltjes, ben wel een prutser die geld probeert te uittesparen door het zelf te maken :wink:

zoeken op ti-83, en dan kom je op game sites, en daar staan wel links naar die knutseldingen…

Ik heb dat ding via school ‘gekregen’… Zat er standandaard bij het pakket.
Er zat ook een kabeltje bij om dingen van rekenmachine naar rekenmachine over te zetten.

Greetz

Originally posted by Mess
[B]Er zat ook een kabeltje bij om dingen van rekenmachine naar rekenmachine over te zetten.

Greetz [/B]

Die zitten er standaard bij, evenals de handleiding van volgens mij in de 200 pagina’s… Je schijnt er hele geavanceerde dingen mee te kunnen doen, maar ik leer alleen wat ik nodig heb.

bedankt voor de info

Ik heb dat ding gisteren ook gekregen. Ook 2e fase:(. Ik (eigenlijk vader:)) had 190 piek voor die uit de kluiten gewassen gameboy betaald.

Zo kan je die link kabel zelf maken, veel goedkoper dan als je hem in de winkel koopt, waar die kabel 60 piek schijnt te kosten.

<Edit: plaatje stond niet mooi>

Originally posted by R0bby
[B]Ik heb dat ding gisteren ook gekregen. Ook 2e fase:(. Ik (eigenlijk vader:)) had 190 piek voor die uit de kluiten gewassen gameboy betaald. http://home.wanadoo.nl/ti83world/ned/pictures/ti83link.gif
Zo kan je die link kabel zelf maken, veel goedkoper dan als je hem in de winkel koopt, waar die kabel 60 piek schijnt te kosten.

<Edit: plaatje stond niet mooi> [/B]

lekker duidelijk plaatje :stuck_out_tongue:

bedankt voor de info. mij lijkt het wel cool om zon kabeltje te hebben voor naar je pc. maar ik denk dat mijn pa dat niet wil betalen :frowning:

Originally posted by Totibbs
bedankt voor de info. mij lijkt het wel cool om zon kabeltje te hebben voor naar je pc. maar ik denk dat mijn pa dat niet wil betalen :frowning:

als je em zelf maakt is het niet duur. Volgens mij zijn dat soort connectoren bij een electronica winkel best wel goedkoop…

maar als je zelf niet kan knutselen dan is het toch wel lastig om het te maken:rolleyes:

Originally posted by Totibbs
maar als je zelf niet kan knutselen dan is het toch wel lastig om het te maken:rolleyes:

Het kan nooit moeilijk zijn, op school heb je vast wel eens gesoldeerd ofzo, dat is alles wat je doet eigenlijk…

180 piek via boekenregeling op school, en kabeltje heb ik laten solderen voor 15 piek. kan nie zelf solderen :slight_smile:

spelletjes zijn wel grappig; leuker is het als je wiskundeleraar ze van iemand wist :slight_smile:
Nog makkelijker; repetities wiskunde en eco hoef je niet meer te leren :slight_smile:

Originally posted by jpschadde
[B]180 piek via boekenregeling op school, en kabeltje heb ik laten solderen voor 15 piek. kan nie zelf solderen :slight_smile:

spelletjes zijn wel grappig; leuker is het als je wiskundeleraar ze van iemand wist :slight_smile:
Nog makkelijker; repetities wiskunde en eco hoef je niet meer te leren :slight_smile: [/B]

Wissen is kut.

Ik heb een keer tijdens een wiskunda 1-lympiade (hele dag over 1 wiskundig vraagstuk nadenken) de rekenmachina van m’n lerares gewist. Zó, die was echt kwaad. Zei ze dat het allemaal d’r eigen werk was, dus ik wel lichtelijk in de paniek, want eerst ontkende ik natuurlijk maar ze zou het ‘Tot op het hoogste niveau gaan spelen!!!’. Dus toen toch maar bekend, bleek dat ze alles gewoon uit een boekje had overgetypt (dus dat had ik in een uur ook weer hersteld)

ik heb ook zoon ding en zelf een kabeltje gemaakt nog een makkelijker dan die op dat plaatje elke idioot kan zoon ding maken 2 weerstandjes een 2 diodes simpeler kan bijna niet alles wat je nodig hebt kun je vinden op www.ticalc.org spellen tot een windows besturings systeem op je reken dinges en ook logo’s alles wat je wilt ook de schema’s staan er op met de prog software oja als er geen 200 piek voor over hebt koop je hem toch niet nodig heb je hem toch bijna niet

Ik heb een linkje gevonden die wel handig is als je spellen wilt hebben.

Op kun je spelletjes krijgen :stuck_out_tongue:

Ik denk dat als je een kabel neemt dat je die gewoon bij je rekenmachine moet kopen of je kunt het proberen via “vraag en aanbod” of op ibazar.nl

Originally posted by Pyromaniac
[B]Ik heb een linkje gevonden die wel handig is als je spellen wilt hebben.

Op kun je spelletjes krijgen :stuck_out_tongue:

Ik denk dat als je een kabel neemt dat je die gewoon bij je rekenmachine moet kopen of je kunt het proberen via “vraag en aanbod” of op ibazar.nl [/B]

Bedankt voor de link