Graag jullie mening over mijn nieuwe Pc!

Intel Pentium 3.0 Ghz HT FSB 800

Asus P4C800-E Deluxe Intel 875P

2x 512 MB DDR PC 3200

2x 120 GB Maxtor DiamonMax+9 7200 RPM 8MB SATA

Sapphire Radeon 9600 XT 128MB

DVD-Rom LG Zwart 16x/48x

Dvd Brander Pioneer DVR 106B

M-Audio Delta 410 geluidskaart

Logitech Cordless Desktop MX (toetsenbord en muis)

Kast Chieftec Scorpio Black 360W

Coolermaster Fujiyama IHC-L71 Lown Socket 478

3.5" Multicard Reader 6-1

Conceptronic Firewire kaart 3x

Dit wordt mijn nieuwe Pc, ik hoop dat ik niks vergeten ben!
Wat is jullie mening hierover, is het iets leuks of niet soms!!!

Voor Word 97 is het een beetje overdreven. :wink:

Wat wil jij ermee doen precies?

Opzich ziet het er redelijk uit, maar ik zou wat dingetjes veranderen:

-DVD ROM: Toshiba of LiteOn nemen, in plaats van een LG (lezen meer en beter)
-Indien je nog niet meteen koopt, een x07-brander van Pioneer (8x) in plaats van de 4x (wat overigens een zeer goed apparaat is)
-Intel stock koeler voldoet prima (en is lekker stil), daarvoor hoef je geen andere te kopen
-Evt een wat meer luxe mainboard nemen, met goede onboard faciliteiten (firewire, audio) zodat je wat meer PCI slots overhoudt
-Je VGA kaart stemt niet echter overeen met je rest van je systeem (dikke cpu, aardig wat geheugen, relatief zwakke VGA kaart)… indien je weinig of geen spelletjes speelt, is dit geen probleem, wil je dit ecter wel, dan kun je bete rer wat meer voor uittrekken en een goede kaart kopen die ook over een half jaartje nog prima meekomt (bijvoorbeeld een Radeon 9800)…

Maar idd… wat wil je ermee doen? En wat mag het kosten?

Oppasen met het veranderen met moederborden zou ik maar zeggen.

Had eens voor mijn pa een elitegroup moederbord in gedachte (dit zijn borden die je voor een 50 € kunt vastkrijgen en dan heb je veel betaald) maar toen kwam er een maat van me langs en zei dat een epox 8k9a3+ beter zou zijn.Ok, het zag er beter uit , had raid en van die dingen.Heb me na een tijd laten overtuigen en nu 2 maanden later heb ik echt spijt dat ik hem gekocht heb.Beviest veel en waarvoor ik hem nodig heb (dvd’s rippen) is hij echt een last.Dus oppassen wat je koopt.Meer is niet altijd beter.

BTW waarom neem je eigenlijk een pentium 3000 , persoonlijk vind ik dit een overkill op je budget.Ik zou voor een 2600 gaan, maar dat is ieder zijn keus.

En wat die 9600 xt betreft , ik heb een 9600 pro en een AMD 1800+.Ik weet dat momenteel mijn processor de bottleneck is , maar ik kan toch zeker meegaan met de rest wat het aantal frames betreft en met de 3000 die je gaat nemen zal je zeker geen miskoop doen.

Voor de rest hoop ik dat hij lekker installeerd en have fun , laat eens iets horen als hij loopt.

@don: je bedoelt gewoon te zeggen dat ieder moederbord niet even goed is? Tja… daar kun je gelijk in hebben, maar in dit geval denk ik niet dat er veel te vrezen valt. Het is immers niet zo dat een negatieve ervaring met één bepaald moederbord meteen betekent dat veel moederborden slecht zijn. Naar mijn ervaringen is de kwaliteit van de hedendaagse moederborden best wel hoog, ook van de goedkopere modellen.

Originally posted by MasterF
Dit wordt mijn nieuwe Pc, ik hoop dat ik niks vergeten ben!

Logipech MX700 en een bruut toetsenbordje.

Verder lijkt het me een leuk bakkie. Ik zou persoonlijk voor een Toshiba M1712 lezer (40 pleuro) en een NEC 1300A writer (110 pleuro) gaan , maar ja. Ieder zijn keus.

Nou, wat ik wil doen is ondere andere muziekmaken, dat is nl. een van mijn grootste hobby’s.

Waarom ik geen betere VGA kaart heb gepakt heb je eigenlijk al zelf beantwoord, het is niet de bedoeling om er spelletjes mee te gaan spelen. Uiteraard doe ik wel spelletjes, maar op een bescheiden manier, ik ben niet zo’n spelletjes Freak!

En ja, wat het zal gaan kosten, een slordige €1700.- zonder die audiokaart helaas, ze kunnen het niet leveren, wat ze overigens eerst wel dachten te kunnen. Dat zal ik dus ergens anders moeten halen en dan komt er zo’n slordige €200 a €300 dus bij.
Het is niet weinig, maar ik ben er wel een beetje aan toe want muziek maken met het oude beest dat ik nou heb gaat bijna niet!