Gps

vbimport

video daten heeft zo'n systeem met dat route gedoe dat is op zo'n apart kastje via de sat of, zo nou is mijn vraag of zoiets ook mogelijk is op een laptop

VDO Dayton bedoel je. :wink:

'K heb ut welis gezien voor op een laptop. Weet alleen nie welke software het was.

Zelfs wel beschikbaar voor je palm/pocketpc pda. Je hebt nodig een Global Positioning System ontvanger en route-plan software. Vaak koop je dat samen in 1 koop.

:smiley:

waar koop ik dat en het is dus wel mogelijk om het op een laptop te draaien wat moet ik kopen om het op een laptop te laten draaien:bow:

Ik had het toen op Discovery gezien. Maar zoals Upp3rd0G al zei, vaak koop je zo’n pakket waar alles in zit. Moet je alleen ff zoeken waar je het kan halen. :slight_smile:

Een paar jaartjes geleden heeft m’n pa dat eens geprobeerd met zo’n dakantenne en een bijhorende stratenkaart van Europa in een laptop. Als ik me niet vergis, was de uitgever van het programma Derouck ofzo. Helaas was de positionering toen nog niet erg nauwkeurig doordat de VS een foutmarge invoerde voor civiel gebruik (om militair misbruik door bijvoorbeeld Sadam Hoessein te vermijden :p). Gevolg was, dat je volgens dat ding vaak in het midden van een woonblok reed, terwijl de weg 20 a 30m verder lag.

Nu gaat het al een eind beter. Ik geloof dat ie nu Route66 2002 gebruikt en de foutmarge is uitgeschakeld ondertussen. Als je stilstaat, dan “beweegt” het wagentje wel wat (cirkelt rond een bepaald punt). Maar het is al heel wat nauwkeuriger.

Kan je Route 66 koppelen aan een GPS unit dan?

Ik vraag het ff na als ie thuis is; die route66 4CD-box lag hier toch toen ie er mee bezig was, vandaar dat ik het veronderstelde. Maar er liggen hier wel meerdere stratencdroms, dus misschien was het een andere. Straks meer info! :slight_smile:

Het is wel degelijk Route66. De gps hang je via de serïele poort aan je pc en dan kan je in route66 configureren welke poort je gebruikt (com1,2,3,4). Je hebt geen extra software nodig; Route66 “herkent” de gps uit zichzelf.

Het enige dat ik gekocht heb is een gps antenne, die dan aangesloten op mijn laptop en dan met software van Garmin kan je tot op 5meter je positie bepalen.

Een GPS antenne staat momenteel in reklame bij Carrefour in Belgie.

elke gsm is een gps … nu alleen nog de software en een driehoeksmeting :slight_smile:

iedereen van harte bedankt voor jullie reactie

erg goedkoop zijn die antenne’s niet poef…
200 euro voor een antenne. Heeft iemand misschien nog stroom schema’s van zo’n antenna dan bouw ik hem zelf wel.

http://www.free2air.org/ Dit is wel een leuke site over hoe je met je gps systeempje wireless lan netwerken kan afscannen.