Goedkope vcdtjes?

vbimport

hi,

las in het vcd topic dat je ook geperste vcdtjes ofzo kon kopen en bestellen en nog goedkoop ook

weet iemand zon plek waar je van die geperste vcds kan krijgen
ben zelf een vcd collector maar heb geen idee waar je deze kunt halen

dacht dat de geperste vcds verdwenen waren samen met de cd-I
in nederland anyway

alvast bedankt

Dit is geen Dealerboard dus topic sluit z’n deuren!

<tip-mode>
mensen die info hierover hebben kunnen natuurlijk wel het PM-systeem gebruiken hè!
</tip-mode>

Zo hij is weer open zoals beloofd :)…

Nu mijn reply op je vraag: probeer zaken zoals Van Leest, Free record shop etc etc.

Misschien dat je ze voor een goedkope prijs kunt vinden bij een videotheek die wegens het overstappen op DVD heeft besloten alle VCD’s tegen een z8 prijsje de deur uit te doen…?

huh wordt ik nu gek of wat (kan natuurlijk ook al aan de alcohol liggen).

VCD is toch illegaal? net zoals divx? Dus die verkopen ze toch niet in de winkel?

Ik zal het hoogstwaarschijnlijk wel mis hebben :slight_smile:

VCD is niet illegaal, is gewoon een formaat (dat nog altijd razend populair is in Azie)

DivX is wel illegaal omdat het een gehackte versie is van een microsoft codec ofzo

Klopt inderdaad, VideoCD is niet illegaal. VideoCD is nooit echt populair geworden in Nederland omdat wij hier meer VHS hadden en nu dus de DVD. In landen als Azie worden nog wel ongelooflijk veel VideoCD films & spelers verkocht, als je een goede VideoCD afspeelt op een standalone VideoCD speler heb je meestal namelijk ook nog beter beeld dan VHS zelfs. Media Markt, V&D en Free Record Shop hebben inderdaad wel eens films op VideoCD, meestal is het dan wel import maar som ook wel met NL ondertiteling en prijzen ongeveer 10, 20 a 30 NLG.

Dus als ik de mogelijkheid heb om vcd’tjes te kopen zoals Jurassic Park 3 dan kan ik dat gerust doen omdat dat gewoon legaal is?

Hmm ik ken niemand uit Azie :frowning:

Jurassic Park 3 zul je hier in Nederland nergens in winkels origineel kunnen kopen.

En Pyromaniac, iemand uit Azie hoef je toch niet te kennen? Je kent ons toch :wink:

Bij Ro-Disc voor nog geen tientje !

www.rodisc.nl

Edit:

Ff typo aangepast :wink:

Inderdaad, F9,95 is niet duur voor een Video-CD! Alleen jammer dat er weinig/oude titels zijn en dit is ook de laatste lading staat er, OP=OP :frowning: