Goed progje gezocht om je cd collectie overzichtelijk te maken

vbimport

Beste mensen,

Al tijden ben ik op zoek naar een goed progje om al je cd’s d.w.z. audio, apps, games, ect. ect. in te voeren zodat je een mooi overzichtje krijgt van wat je nu allemaal hebt.

En dat dit ook mooi gerangschikt naar soort is uit te printen…

Heb al eens Modasys gebruikt en me laten registreren voor F 25,- werkte voorheen perfect maar nadat mijn pc crashte opnieuw geinstalleerd en met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Zijn er mensen die hier meer problemen mee hebben en/of een oplossing voor hebben?

Of zijn er genoeg andere goede alternatieven?

Er zullen hier vast wel mensen zijn die gebruik maken van een programma om zijn collectie cd’s overzichtelijk te houden!

Tips en aanbevelingen zijn zeer welkom en alvast bedankt voor jullie genomen moeite!

Greetings from here,

F.K.

modasys had ik ook. Was wel enkel voor nederlanders bestemd. Ze gingen upgrades maken maar daar is niks meer van te zien, of ben ik mis

Op cdfreak.com stond een progje om dit voor elkaar te krijgen, ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar het ziet er wel goed uit:

Dit is het adres:
http://www.firetongue.com/

ik gebruik gewoon Excel; is ook nog eens gemakkelijk te verzenden aan anderen om te sharen!

Ja, gebruik ik ook, Excel. Werkt perfect. Ik gebruik wel dirprint om de mp3 cd’s eerst in txt bestandjes te zetten. Daarna importeren in Excel en je kan er alles mee doen.

gebruik whereisit (Twilight 39)

dat is de ultieme tool ervoor

weet alleen url niet sorry :frowning:

greetz

Bytes4U

www.Bytes4U2000.com

Hiero:

http://www.whereisit-soft.com/

Ok, mensen bedankt voor de feedback en ga aan de slag met WhereIsIt.

Nogmaals bedankt! Het is toch fijn om te weten dat wanneer er mensen zijn die je kunnen helpen dit ook daadwerkelijk doen. Dit is een fantastisch forum en is te danken aan de enthousiaste jongens van CdFreaks!!!

CdFreaks is the best!!!

Als je wat tijd over hebt maak dan gewoon ffies een leuk databasje met Access of zo. Altijd leuk :slight_smile: kan je ook makkelijk wat statistiekjes bijhouden, werkt perfect, kost ff tijd maar je kan alles naar je eigen hand zetten. En dat wil men toch altijd?! niet dan?!

HellRaiser hoe gebruik het commando dirprint ?

Ik laad mijn ganse mp3 cd in winamp.
Ik laat dan mijn playlist zien.
Dan dubbel klik ik op MISC en dan GENERATE HTML list.
Dan CTRL+C en CTRL+V en ik heb de namen ook ik mijn excel lijst staan.
Is misschien jouw manier gemakkelijker?

Ik vind excel het gemakkelijkste om je collectie bij te houden want bijna iedereen heeft het. Vroeg heb ik eens DAVILEX gebruikt maar daar kwam me teveel type werk bij kijken.

Dirprint is een handig programmatje.
Na installeren druk je op je rechtse muisknop en je hebt nu een extra optie. Je kunt nu de inhoud van een map (of hele cd) opslaan op je HD als tekst. Ik importeer het daarna in Excel. Voeg alles samen en heb een lijst met titels en grote van bestand.
Dirprint kun je hier downloaden:

www.wimsprograms.com

thx
Ik heb het net gedownload.
Als ik eens tijd heb dan zal ik het eens proberen.
Mijn manier via winamp voor mp3’s is ook handig.
De ID TAG moet wel ingevuld ervoor zijn.

Access Db rox :slight_smile:

access roelt hiervoor…wel veel werk enzo

Ik gebruik hier de programmatjes van www.wizetech.com voor. Advanced Disk Catalog en Advanced MP3 Catalog Pro. Ideaal, alleen voor sharing…

Excel en daarin een DRAAITABEL maken.
Is best handig en niet moeilijk.

Mensen nogmaals bedankt voor jullie medewerking alleen wat ik eigenlijk zocht was een soort cd catalogist.
Puur alleen wat je hebt en niet alleen maar een progje voor muziekcd’s of mp’3-cd’s. Dat was eigelijk de vraag maar goed… Ik heb ook verder gekeken op het web:

Software Tracker 2.2 bij www.download.com volgens mij en anders is het te downen bij: www.tuccows.com
is zo’n soort programma de crack kun je vinden bij:

www.astalavista.com

Ok doe je voordeel ermee!

Thanks everybody!

F.K.