Goed OS

vbimport

Wat is nou een goed besturings systeem. Gebruik zelf windows 2000 maar dat werkt niet echt goed op die trage bak van mij.(pII350,128mb).

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven.

Het hangt gewoon af van wat je ermee wilt doen.
Over het algemeen is een *NIX systeem het stabielst, maar weer minder compatible met andere software.

Voor Games: Windows 98 SE
Voor apps: Windows 2000 Prof

Voor internet: *NIX

Voor de van alles wat hsuiprutser is Windows ME niet verkeerd.

Voordat je de vraag stelt “Welke is het best” geef dan ook even aan waarvoor je het wilt gebruiken…

BeOS is stabiel en goed, maar hier ook weer, weinig software.

Ik ben iemand die altijd aan het rotzooien met z’n computer en dus maandelijks de boel moet formateren omdat alles weer op onverklaarbare reden vast loopt.

Niet zo heel erg handig want ik heb hem ook nodig voor m’n werk.

Uit je reply(van Da-Taxman) maak ik op dat ik dan beter win ME kan gebruiken.

Nog een speciale reden hiervoor, wat ik van een heleboel mensen hoor is dat het niet echt heel veel van zijn voorgangers verschilt.

Windows ME is op zich best aardig, alleen met oudere hardware wil deze nog wel eens moeilijk doen.

Misschien is het verstandig om Windows 98 SE in combinatie met Norton Ghost te gebruiken.
Windows 98 SE voor het besturingssysteem dat compatible met bijna alles is en Ghost zodat je lekker kunt prutsen en alles snel terug kunt zetten als het een keer fout gaat.

Ghost is backup software die een hele schijf terug kan zetten. Zorg dan dat je Win98SE goed geinstalleerd hebt, maak dan een Ghost kopie. Installeer wat andere software en hardware en kijk of het goed draait, zo ja maak dan weer een Ghost kopie (CD-Rs zijn toch goedkoop nu). Op deze manier kun je heel eenvoudig terug naar de laatst werkende configuratie.

Zorg wel dat je data op andere partitie staat zodat je die altijd bewaart als je de boel opnieuw moet installeren. Ghost werkt lekker snel, veel sneller dan handmatig installeren.

Windows ME heeft een zogenaamde herstelfunctie ingebouwd zitten, maar is niet zo goed als Norton Ghost. Windows ME wordt geacht meer multimedia ondersteuning te hebben, maar hier zijn drivers nog wel eens het probleem.

Zoals je ziet, er is niet eenduidigheid over welk besturingssysteem het beste is. vraag 10 mensen en je zult wellicht 10 verschillende meningen horen met verschillende argumenten. Persoonolijk bevalt me Windows 2000 Prof heel erg goed, ontzettend stabiel besturingssysteem (uptime van enkele weken gehaald) en een goede ondersteuning van veel soft- en hardware (intussen, was in het begin wel anders), maar het vraagt wel iets meer van je systeem (zelf Athlon 700, 256 MB).

Ik zou zeggen blijf Win2k draaien en vrot gewoon ff nog 128 MB erbij in je masjien dan draait ut wat beter.

En voor games draait win2k bij mij ook wel best dus voorlopig vinnik win2k ff 1 van de betere OS’s

Da_Taxman heeft het in principe al goed uitgelegd.

Zelf heb ik windows 98, 98SE en ME al uitgeprobeerd.

Windows 98 SE is absoluut het meest stabiele en geeft het minste problemen met andere hardware,software enz.

Ik draai het nu (jammer genoeg) pas een half jaar en heb er helemaal geen problemen mee.

Ben veel met audioprogs bezig, games en Fik heel veel.

Groet mu_zik :slight_smile:

Windows ME is best een goeie windows maar ut probleem is als er een foute hardware ding in je pc zit dan crashed ie dus regelmatig. Bij sommige mensen is dit niet zo, bij andere weer wel. :frowning:

Win2000 is voor mij niets want dan moet er dus weer geheugen bij en daar heb ik geen zin in(kost weer geld).

Hoe zit dat met dat SE, ik heb zelf windows 98 1e editie.Kan ik een update kopen of moet ik een heel nieuw OS aanschaffen.

By the way, bedankt voor jullie reacties.

Ik draai nu Win2K en ben daar zeer over te spreken! :wink:
Draait lekker stabiel! Maar heb wel een dualboot sysje zodat als ik dat zou willen ik dan zo naar ME zou kunnen booten!
Wil eigenlijk wat ruimte maken voor XP; heb die ook nog liggen nm! :wink:

Originally posted by Da_Taxman
[B]Hier is geen eenduidig antwoord op te geven.

Het hangt gewoon af van wat je ermee wilt doen.
Over het algemeen is een *NIX systeem het stabielst, maar weer minder compatible met andere software.

Voor Games: Windows 98 SE
Voor apps: Windows 2000 Prof

Voor internet: *NIX

Voor de van alles wat hsuiprutser is Windows ME niet verkeerd.

Voordat je de vraag stelt “Welke is het best” geef dan ook even aan waarvoor je het wilt gebruiken… [/B]

Ik agree.

Gewoon Win98SE draaien als je verder niet wil uitbreiden kwa intern geheugen.

En als je echt niet kan kiezen, dan zou ik er mits genoeg HD-space een multiboot systeempje van maken! :stuck_out_tongue:

Of TRIOboot!
2K/ME/XP

:wink:

Wat kost me de aanschaf van windows 98 SE?

Originally posted by Brinta
Wat kost me de aanschaf van windows 98 SE?

Betwijfel of Win98 SE nog ergens te koop is…
Daarbij zou je een uitzondering zijn hier (net als ik overigens :smiley: ) als je software koopt :wink:

Ben geen heilig boontje, maar kom soms wel akelig dicht in de buurt.

Begin meestal met een kopie maar als het me bevalt koop ik het orgineel.

Misschien nog een tip waar ik 98 SE kan kopen, downen etc.

trioboot maar? :slight_smile:

waarom niet
95/98/ME/NT/2k/XP/Linux/Dos

why not? allemaal perfect mogelijk enzo, nuttig dat is weer iets anders =)

btw win ME = disastrous :slight_smile: dat is gewoon een hel soms :wink: heeft er 3 dagen opgestaan, waarin ie meer gecrashed heeft dan me 98, dus bye bye Me :slight_smile: nu terug win98se enzo, gaat lekker enzo als je die goed instelt en edit

Originally posted by Redneck
btw win ME = disastrous :slight_smile: dat is gewoon een hel soms :wink: heeft er 3 dagen opgestaan, waarin ie meer gecrashed heeft dan me 98, dus bye bye Me :slight_smile: nu terug win98se enzo, gaat lekker enzo als je die goed instelt en edit

Heb er zelf no probs mee ondervonden, heb het nu op zo’n 6 Ã 7 verschillende sysjes gezet en nog nooit echte probs mee gehad!
Bill mag jou gewoon nie! :stuck_out_tongue:

Enne Tax, ik dacht dat jij alleen maar je OS eerlijk kocht?! Of koop je nu ook al bv getright ofzo al eerlijk dan?! :wink:

Originally posted by Wookie
Enne Tax, ik dacht dat jij alleen maar je OS eerlijk kocht?! Of koop je nu ook al bv getright ofzo al eerlijk dan?! :wink:

Getright gebruik ik niet…
Maar OS is niet het enige dat ik legaal koop…ik zou zeggen zoek maar in dit forum, heb al een keer een lijstje gegeven van spullen die ik netjes gekocht heb zoals het hoort :wink:

braaf hoor :wink: