GL<=>Xp

vbimport

Hoe komt het dat ik glsetup niet kan installeren met windows xp?
Heb namelijk opengl nodig voor countrstrike. weet iemand iets?

Glide is naar mijn bescheiden mening een driver en werkt niet onder alle OS waaronder Windows XP denk ik want Windows XP is natuurlijk nog niet officieel uit…

Ik denk dat je maar moet wachten op de officiele release van Windows XP dan zullen de nieuwe drivers ook wel beschikbaar worden…

Je kunt natuurlijk ook meerdere OS naast elkaar draaien maar ik weet niet echt hoe dat werkt maar ik denk dat het wel moet lukken met Partition Magic 6.0

Originally posted by Pyromaniac

Je kunt natuurlijk ook meerdere OS naast elkaar draaien maar ik weet niet echt hoe dat werkt maar ik denk dat het wel moet lukken met Partition Magic 6.0

Da’s vrij simpel hoor.
Je installeert uit pqmagic de pqbootmanager.
Die zet link in MBR van HD en installeert prog in OS, dat je op dat moment gebruikt; moet je wel ff in de gaten houden, als die partitie naderhand formatteert…
't is de bedoeling, dat je redelijk grote primary partitie hebt met ongebruikte ruimte, want die ga je opdelen in meerdere startpartities.
Dit gaat allemaal “on the fly”, aanwezige data blijft intact, als alles tenminste goed gaat; eerst backuppen is aan te raden…
Uit die startpartities kun je dan 1 kiezen, d.m.v. menu, dat opkomt als je PC boot.
Vanaf dat moment zijn de andere primary parties hidden; je kunt er niet bij komen, tenzij je pc opnieuw start en andere partitie kiest.
In de extended partitie kun je programma’s voor meerdere OS gebruiken, maar die moet je dan wel elke keer opnieuw bij OS installen ,om registerkoppelingen en \system*.dll’s bij te werken.
succes