Ghost

toen ik win98 had maakte ik altijd een backup met ghost maar heb nu win-xp en daar draait ghost niet op is er zo soort zelfde progje wat onder xp draait? :rolleyes:

ik draai ook win xp, en het eerste dat ik gedaan heb na de installatie is een image maken met ghost.

ik heb wel de computer opgestart met een diskette met ghost er op en zo een image gemaakt.

Let wel als je je partitie in NTFS gezet hebt werkt het inderdaad niet, maar ik denk dat dat in de laatste versie van ghost nu wel mogelijk is.

Ghost 2002 werkt wel met Windows2000 volgens mij, dus dan zou het ook met WindowsXP moeten werken

http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/features.html:

Compatibility with Windows® XP Home Edition and Professional brings the benefits of Norton Ghost to users of Microsoft’s newest operating system.

Hoe zit dat dat met opstarten?! Als je nm met een normale bootdisk opstart dan kan je geen NTFS zien. Maakt Ghost dan een bootdisk aan die dit wel kan?!
Heb overigens hier wel Ghost 2002 liggen… ergens. :slight_smile:

Als je via Bootdisk opstart met Ghost, dan kun je vanuit Ghost gewoon Backup maken van een NTFS partitie, no prob.

Ghost ziet wel gewoon je NTFS.

Anders is PowerQuest Drive Image 5 een goede keus. Te krijgen op FOSI.

Originally posted by Net_Loony
[B]Als je via Bootdisk opstart met Ghost, dan kun je vanuit Ghost gewoon Backup maken van een NTFS partitie, no prob.

Ghost ziet wel gewoon je NTFS. [/B]

Thx, zal dat is proberen dan! :slight_smile:

Oké…ik ben diegene die al met verschillende versies van ghost heeft gewerkt (ghost v5,1 v2001, V7.x). Op dit moment werkt alleen Ghost 2002 met Windows XP. Zie ook www.symantec.com
Als je met Ghost 2002 (is alleen nog in een personal edition te verkrijgen) gaat werken kan je twee dingen doen. Of een harde schijf erbij plakken die de ghost image kan bewaren of je maakt twee diskettes aan met een IP adres. Dit wil zeggen dat je een Disk 1 maakt voor de Host en Disk 2 voor de Slave. Net zoiets als multicast. :smiley:
Die diskettes maken doe ff op de machine waar je ghost op gaat installeren. Dit heeft nog niks te maken om die computer te ghosten. Dit is alleen maar het programma en de bijbehorende files die nodig zijn om die disks te maken. De rest zie je vanzelf wel.:stuck_out_tongue:

En als je de laatste versie zoekt… ik heb 'm net nog van kazaa geplukt

Ghost 2002 PE kan je al van verschillende websites plukken.

Maar dat is toch illegaal? :confused:

gelukt hoor bedankt alle.

Geen dank!

Originally posted by Sorcerer
Maar dat is toch illegaal? :confused:

Nou!!!..als ik gewoon een trial bij Symantec kan halen. Is dat volgens mij niet illegaal. :wink: