Gforce3 Ti500 deluxe

vbimport

Ik had mijn pc besteld 3 weken geleden met een gforce3 ti500 deluxe, blijkt vandaag dat ze die videokaart niet meer leveren. Er schijnt wel een vervanger te komen. Weet er iemand welke? Nu proberen ze mij een gforce3 ti200 aan te smeren. Ze zeggen dat het verschil bijna verwaarloosbaar is. De prijs is dat wel niet. Maar ik wou iets in de prijsklasse van de ti500. Ik weet wat die kost, en in België is die kaart gemiddeld nog 5000 BEF duurder dan waar ik hem in Nederland ging halen.

De GF-TI 200 is retesnel, de 500 is nog eens veel sneller (en duurder)!.

Een snellere kaart dan de 500 is er zowat niet. De enige kaart die er enigzins mee kan concurreren is de Radeon 8500 van Ati. Deze kaart is qua 3D prestaties meestal net wat minder, maar op andere punten weer sterker!

Hoe dan ook, laat je ten alle tijden goed informeren welke kaart ze erin stoppen EN wat die kaart kost!
(lees eventueel eerst wat reviews!)

Ondertussen hebben al zoveel merken die GF3 ti500, dus als ze die van jou niet meer kunnen leveren, dan pakken ze toch gewoon een ander merk!

Bv: Leadtek, Hercules, Asus, Chaintech, Gainward en dan nog de diverse ‘no name’ merken…

:smiley:

Advies: Koop in plaats van die Ti-500 een ATI RADEON 8500. Zorg 'r wel voor dat je zeker weet dat er “Manufactured by ATI” op staat, dan weet je zeker dat 'ie op spec 275/275 MHz draait.

Er zijn namelijk van nogal wat Taiwanese merken (PowerColor, Club3D en meer van dat soort) kaarten in omloop die de 275 MHz niet halen en worden dan verkocht onder de naam RADEON 8500LE (Low-End), maar zijn niet veel goedkoper, het "Manufactured by ATI staat er dan niet op.

Goedkoper dan een zo een 500 en nog sneller ook…

Avé…
PGN/iNERTiA