Gezocht! Alle info over TV/Radio kaarten

vbimport

Hallo! :slight_smile:

Kan er iemand mij helpen? Ik zoek namelijk info over TV/Radio kaarten! Zowel intern als extern, met hun verschillende soorten als in digitaal, satelliet, kabel... Enzovoort...

Ik ben er namelijk een werkje over aan het maken, en ben van plan zelf ook eentje te kopen. Ik zoek dus eigenlijk vanalles en nog wat erover! Vooral over hoe zo een kaart eigenlijk werkt... Welke de beste zijn, welke fabrikanten er bestaan en blablabla zovoort...

Iemand die mij kan helpen? :confused:
Sites zijn altijd welkom! :wink:

je hebt haupauge : http://www.hauppauge.com/

en

pinnacle: http://www.pinnaclesys.com/default.asp?langue_id=7&noflash=1

er zijn er nog maar hier kan je toch al veel informatie van halen zowel over radio , TV als satteliet.

ja dat zijn dus de pci insteekkaarten

maar vergeet niet de agp videokaarten met geintegreerde tv tuner, hierdoor heb je maar 1 slot nodig !!!

je hebt ook tv kaarten die werken via usb

en je hebt ze ook die radio functie hebben

Wat ook nog interessant kan zijn om te weten, is dat goedkopere kaarten vele functies via de software laten verlopen, terwijl de duurdere kaarten deze functies vaak hardwarematig bevatten.

Het voordeel van de hardwareoplossing is dat de functies OS/driver onafhankelijk(er) kunnen wekren en de CPU nauwelijks belast wordt. Dit kan goed van pas komen, aangezien tragere systemen door een enkele TV kaart compleet lamgelegd kunnen worden (bijv bij het opnemen in MPEG2 naar de harde schijf) en je tevens minder last zult hebben van dropped frames.

Wat een dropped frame is? Indien je opneemt vanaf een ingang op de TV kaart (dat noemt men capturen) naar de harde schijf en er een beeldje (een standaard PAL signaal bevat 25 beeldjes per seconde) niet opgenomen kan worden. omdat een component in je systeem de stroom aan gegevens niet kan verwerken, dan valt dit beeltje weg. Een enkel dropped frame zal niet opvallen, maar hoe meer het er worden, des te erger zal get resultaat zijn (schokkende beelden etc)…