Gezeik over dubbele postings

Wat kunnen somige toch zeiken als iets voor de tweede keer gepost wordt.
Plaats laatst iets over mp3/wma, krijg ik te lezen dat dat al eerder (ooit) geplaatst is geweest.
SO WHAT
Ik vraag de mening die mensen NU over iets hebben, niet van een tijd geleden.
Iedereen weet toch dat de techniek niet stilstaat.
Sorry, maar dit moest ik toch even kwijt.

Ben het met je eens, sommige “members” zijn gelijk door het dolle als je iets vraagt wat al gevraagd is!! Voor al die mensen: COOL DOWN !!!

Yups, wij hoeven nog niet zo lang te ‘lezen’ bij de Freaks… Zoals je weet, domme vragen bestaan niet… Alleen domme antwoorden!

yep, jullie hebben helemaal gelijk op dat punt

Maar met crosspostings bedoelen we dat je niet iets en op de general en op de serieus neerzet

Zelf zeur ik daar niet over, toch?

jah en we zeuren pas als die bepaald 2de post bv nog op zelfde page staat of gewoon op page 2

en ofcourse bij crossposters

maar tis wel een feit dat de search engine wonderen kan doen

Ik voel me hier wel door aangesproken, omdat ik het af en toe zo makkelijk vind dat mensen een vraag stellen die misschien 2 dagen eerder gesteld is, waar veel reacties op gekomen zijn.

Echter, meestal gebeurt het met een verwijzing naar de zoekfunctie die niet voor niets is ingebouwd. En in enkele gevallen wordt er ook een link geplaatst naar de topic waar die discussie al is gevoerd.

Het is niet de bedoeling om met zo’n medling dat de discussie al eerder is gevoerd die persoon helemaal af te zeiken, maar gewoon om te helpen zoeken naar de oplossing van het probleem.

Het is toch onzin om meer dan een keer het wiel uit te vinden als het ware. We zijn hier om elkaar te helpen, daar doe ik ook mijn best voor, maar verwacht niet van mensen dat ze op dezelfde vragen iedere keer het antwoord opnieuw moeten ingeven, terwijl dit al op het forum te vinden is.

Beschouw een verwijzing naar een toic waar het al eerder behandeld is, of naar de zoekfunctie, niet als ‘Och, daar heb je weer zo’n broekie die een domme vraag stelt’, maar las een verwijzing naar de zoekfunctie waar je misschien sneller een antwoord vindt dan als je moet wachten totdat mensen reageren op kouw topic.

Want wat heb je liever, dat iedereen jouw topic negeert en dat je nog niet weet wat je moet doen, of dat je even attent gemaakt wordt op de zoekfunctie en op die manier een oplossing kunt vinden?

Ik ben echt niet te beroerd om te helpen dacht ik zo, getuige het aantal postings dat ik de afgelopen weken hier heb achtergelaten…

Da_Taxman
(hoe komt het toch dat ik met dit soort posts een moderator gevoel krijg…is niet de bedoeling…toch? )

ff mijn mening
dubbele postings vind ik irritant
crossposting (dubbele posting in meerdere fora) is nog irritanter

maar als je zo graag de meest recente info over je vraag wilt hebben, dan gebruik je de zoekfunctie en dan zoek je je eigen thread op en dan reply je er ff op en dan komt ie weer helemaal bovenaan te staan en kunnen mensen er weer op reageren als ze willen

Ik ben het met de 2 mensen boven mij helemaal eens!
Ik ben ook zo’n iemand die weleens loopt te zeiken op mensen die op die manier lopen te posten!
Doe ik alleen als ik dat nodig acht!
Laten we er nou niet een bende van maken hier door allemaal dubb. posts te dumpen! Wij moeten hier ook leven hoor!

L8rz…!

Moge mijn mening duidelijk zijn!

Help graag en veel, maar crossposting maakt me boos.

Deze kwam ik toevallig tegen toen ik op zoek was naar iets anders.

Volgens mij was ik destijds niet eens moderator, maar een gewone user nog, maar zelfs toen was er al die hele discussie over de zoekfunctie…dus het is niet iets van de laatste paar maanden…

Je zou toch denken dat na al die tijd mensen het wel zouden snappen… :wink:

Is inderdaad al eentje uit de oude doos :bigsmile:

Je bent in der tijd gewoon geen spat veranderd :slight_smile:

Originally posted by Da_Taxman
(hoe komt het toch dat ik met dit soort posts een moderator gevoel krijg…is niet de bedoeling…toch?)

Man man, heb nog nooit zo iemand naar een postje zien hengelen, hahaha :smiley:

Originally posted by dansmug

Man man, heb nog nooit zo iemand naar een postje zien hengelen, hahaha :smiley:

Taxie verveelde zich waarschijnlijk…Haal er nog eens eentje uit de oude doos? Nu een uit het jaar 1807 :wink:

2000 … goed benzine jaar :slight_smile:

Originally posted by Murphy23x
Je bent in der tijd gewoon geen spat veranderd :slight_smile:

Inderdaad, je (Tax) was toen al een zeikerd :bigsmile:

Originally posted by Mr. Belvedere
2000 … goed benzine jaar :slight_smile:

1996 was een goed benzinejaar. Toen gooide ik me vervoermiddel nog vol voor 5 gulden! :wink: Das nu wel anders!!
(okok, dat vervoermiddel had geen dak nee!)