Gezamenlijke Agenda in Outlook

vbimport

Ik heb, voor de verandering, eens een professioneel vraagje:

zij willen hier, op mijn werk, een gezamenlijke agenda via het netwerk hier, in (bijvoorbeeld) Outlook creeren. (en wie mag dat weer gaan fixen? :wink: )
dus ik dacht meteen aan jullie om me te helpen (flattery will get you nowhere…)

de ‘agenda’ moet aan het volgende voldoen:

-er moet een gemeenschappelijke plaats zijn die voor alle gebruikers toegankelijk is en waar iedereen kan zien welke (interne en externe) afspraken iedereen heeft.En waar iedereen dus ook zijn/haar afspraken toevoegt.

• de agenda mag ook voor privé-doeleinden gebruikt worden, dat wil zeggen: van toegevoegde items moet worden kunnen bepaald of zij voor iedereen zichtbaar zullen zijn of alleen privé. Je afspraakje met je vriendin kan je dus wel opnemen in je agenda, maar het lijkt me niet dat de hele wereld dat hoeft te zien (of je moet daar op kicken…)

Kortom, het doel van deze agenda is dus om voor iedereen makkelijk toegankelijk te laten zien welke afspraken er aan zitten te komen en welke er geweest zijn.

ik hoop dat mijn verhaal/vraag een beetje duidelijk is, anders kun je natuurlijk altijd een wedervraag stellen.

nooit gedacht dat ik mijn mede CD_Freakers ooit professioneel om hulp zou vragen :smiley:

don’t let me down people (al is het alleen maar om mijn chef te doen verbazen!)

thnkz

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q258/6/19.ASP

OL2000: How to Share an Outlook 2000 Calendar by Using Net Folders

The information in this article applies to:

Microsoft Outlook 2000

SUMMARY
If you want to share information, such as a group events schedule, you can use Outlook Net Folders. To share a calendar, all subscribers (members) must also use Outlook.

This article describes how to share an Outlook calendar by using Net Folders.

MORE INFORMATION
First, you must create a group calendar. After you create the group calendar, you must send everyone that you want to be a subscriber a copy of the group calendar Net Folder. Each person in the group can enter events, activities, and other information if you grant them the appropriate permissions. Each time an appointment or event is added or changed, each member’s shared calendar is updated automatically. To share a calendar, you must store the calendar folder in a personal folder file (.pst) on your computer.

thanks for your reply!

gelukkig is het nu weekend waardoor ik het pas maandag ga uitproberen!

mocht iemand anders nog op/aanmerkingen hebben, let me know ok?

thnkz

Bestand, Delen, Agenda,
geef de gebruikers aan die erin mogen kijken

Nu worden via je E-mail de wijzigingen doorgestuurd

je krijgt dan bericht van dat je nieuwe meel hebt
en als er dan niks in postvak in staat
mot je in je agenda kijken.