Getik bij audio extraction?!

vbimport

ik gebruikte eerst mijn cdwriter voor audio extraction (dit ging goed met eac…),
maar deze is sindskort kapot (garantie )

nu moet ik het terug met mijn oude mitsumi 12-16x cdrom
deze is redelijk versleten maar het gaat nog wel met windac (eac lukt me niet…hij kan ze wel extracten, maar er staat geen geluid in de wavefiles dan…autodetect drive features werkt ook al niet meer!)

MAAR:
laatst toen ik de cd van snoop dogg op mijn pc wou extracten, waren er op alle liedjes zo van dat vervelend getik te horen!
hij heeft dit enkel bij deze cd!

en het lukt me niet om dit op te lossen

weet iemand hoe ik dit cdtje toch nog juist op mijn pc kan zetten voor maandag (dan moet ie terug…) (en ik ga het niet via mijn stereo kopieren!)

thx

Mastakilla

Op een lagere snelheid Extracten al geprobeerd? Laat em anders op 1 speed naar WAV files zetten, misschien dat het helpt.

Da_Taxman

heb ik ook net zelf geprobeerd en dat werkt (gedeeltelijk)
sommige liedjes blijven namelijk net een soort gescratch hebben, maar da ligt denk aan de cd zelf (versleten?)

wel kut:
vroeger haalde die cdrom met alle cds nog gemiddeld 14x, nu met goede 8x en met slechte soms zelfs maar 0.8x

ik wil mijn cdwriter terug! (nog 3 weken duurt dat inruilen ongeveer )

Je cdrom dat je gebruikt voor audio extractie heeft een slechte DAE ,dat wil zeggen dat ge veel kans hebt dat je waarschijnlijk nooit op eeen deftige manier zult muziek kunnen opnemen. De beste oplossing is een andere cd-rom aanschaffen die wel een degelijke DAE heeft. mijn plextor writer heeft ook een slechte DAE maar mijn ultraplex niet.

ik gebruik voor da normaal mijn cdwriter, maar die is nu kapot en ik wacht op nieuwe,
maar ik kan ondertussen toch niet stoppen met mijn collectie uit te breiden, dus probeer ik het zo maar…

hoe?

ik zie die laser lens niet zitten hoor

ik kan mijn drive er trouwens niet uithalen

die zit namelijk nogal ingebouwd in mijn gateway systeem…

Je lens cleanen helpt niet, tenzij hij 10 jaar oud is?
enkel nieuwe cdrom kan je helpen, oftewel wachten op je writer.

Je heb toch ook van die CD-lens-cleaners ??!
Die leg je erin en blazen maar !

wilma:

je bedoeld toch zo’n cdtje met zo van die borsteltjes met zo’n reinigingsmiddel op he?

ik heb gehoord dat die de lens alleen maar beschadigen of zo, en dat je alleen maar alcohol mocht gebruiken of zo…

kan iemand nu eens duidelijk uitleggen hoe je een cdrom - cdwriter veilig en goed kan schoonmaken?

thx

Mastakilla