Geripte DVD op stand alone!?

vbimport

misschien een domme vraag maar:

als ik dvd’s rip op mijn pc en brand naar een cd-r is er dan een opmaak mogelijk dat door een stand alone DVD speler wordt gelezen?

ik vrees zelf van niet, maar sommige DVD spelers ondersteunen ook cd-r en VCD, misschien is het mogelijk om je .mpg of divx om te zetten naar een formaat dat door mijn ‘losse’ speler gelezen kan worden

(mijn droombeeld is dus rippen op de pc, branden en afspelen op mijn stand alone)

please tell me this is possible!

wat ik zelf doe is rippen naar de harde schijf en er vervolgens een svcd van branden (zie www.vcdhelper.com voor meer info). nadeel is dat je geluid slechts 2-kanaals wordt, en dat de films meestal 2 of 3 cd’s groot worden. maar volgens mij is er geen andere (lees: betere) oplossing :frowning:
je kunt in ieder geval niet gewoon een .vob bestand op cd-r branden…

en hoe slecht is dat geluid dan? ik bedoel, is het ‘niet om aan te horen’ of is het best nog wel te doen?

het geluid is op zich wel om aan te horen, je mist alleen de 5.1 channel mix zoals die op een echte dvd staat. Het geluid wordt PCM stereo 224 kbit/sec. Je kunt trouwens gewoon een stukje rippen met de software die op die site wordt aanbevolen en het geluid compressen en dan kun je zelf bepalen wat je ervan vindt…

Je kan er idd een VCD van maken en die kan je dan wel watchen in je StandAlone! :slight_smile:

mooi daar ben ik echt blij om!

nu ga ik waarschijnlijk een sony DVD 12/40 kopen

voor 4 tientjes meer heb ik retail ipv OEM

heb ik daar, in dit geval, wat aan?

Retail zit waarschijnlijk alleen xtra WinDVD of PowerDVD bij!

Dus of 40 piek of ff demo downen en een crack! :wink:

daar was ik al bang voor…

in dat geval dus maar retail…

(haha, ik geloofde het bijna zelf! :smiley: )

KAN WEL!! Gewoon er een mini DVD van maken. Dan moet je de beeld kwaliteit verminderen, ondertitels wegdoen, extra’s wegdoen, en 1 audiotrack overhouden(De dolby surround natuurlijk!!!) Hou je ook 3 cd’s over. Het is alleen heel moeilijk zo’n ding te maken aangezien de tijd het kost van omzetten naar verschilllende formaten en terug.

Originally posted by Piet Hein
KAN WEL!! Gewoon er een mini DVD van maken. Dan moet je de beeld kwaliteit verminderen, ondertitels wegdoen, extra’s wegdoen, en 1 audiotrack overhouden(De dolby surround natuurlijk!!!) Hou je ook 3 cd’s over. Het is alleen heel moeilijk zo’n ding te maken aangezien de tijd het kost van omzetten naar verschilllende formaten en terug.

Ik geloof nie dat MiniDVD wordt ondersteund door een standalone player!
Moeilijk te maken?! Is vergelijkbaar proces als DivX-en, alleen dan iets anders! :wink:

Die van mij wel :slight_smile:

Je brand hem gewoon in het formaat van een dvd.

Hmmm… dus als VOB?!
Verdere uitleg?!

zou sony binnenkort niet op de markt komen met
een apparaatje dat divx;-) cds kon afspelen ?

Originally posted by xian
zou sony binnenkort niet op de markt komen met
een apparaatje dat divx;-) cds kon afspelen ?

Was dat nie 1 of ander Jap bedrijf ofzo?! Mattel007 had toen een URL!

ja zou ook kunnen…heb er iets van mee gekregen…

Was een page met foto’s enzo erbij! En “originele” DivXies! :wink:

MATTEL!!! :smiley:

Wookie: kijk bijv. eens op http://www.robshot.com/ of op
http://www.digital-digest.com/dvd/articles/odedia_minidvd.html

ok, people, voor zover ik het nog kan volgen zijn er twee opties over:

1. SVCD

2. MiniDVD

Speelt die Philips DVD speler die bij MediaMarkt in de aanbieding is (ben ff type vergeten) beide af?

en hoe zit dat me de hier alom geprezen Pioneer 535?

duurt het maken van SVCD ook zo lang als MiniDVD?

so many questions, so little time!

thnkz

(S)VCD kost minder tijd. Maar het is beide gewoon lastig om te leren hoe je ze moet maken, want veel handelingen kosten gewoon een paar uur. En als je er dan achter komt dat het niet zo is als je gehoopt had is dat behoorlijk kut, want dan moet je dat weer opnieuw doen en dat kost veeeel tijd.

Als je trouwens een DVD koopt moet je er goed op letten dat ze CDR ondersteunen, want dat doen de meeste niet!!!

Originally posted by Wookie
[B]

Was dat nie 1 of ander Jap bedrijf ofzo?! Mattel007 had toen een URL! [/B]

Kan ik die ook posten ? :slight_smile: LOL
Ik doe het gewoon, ik heb eentje hier gezien : http://www.thedigitalbits.com/articles/divx0317.html

En dat zou wel maf zijn als die hier uitkomt

mrDJ