Geluidskaart - speaker probleem

vbimport

Ik zit met een vaag probleem hier.

Heb een creative audigy LS geluidskaart en een 4.1 creative boxensetje.
Nu heb ik die leuk aangesloten en ingesteld in het programma van creative wat ze bij de geluidskaart geven dat ik 4 speakers heb.

Daar kan je ook een test uitvoeren of het werkt, dat werkt prima, alle 4 de boxen.
En dan ga ik muziek luisteren of gamen, en gebruikt hij maar 2 boxen.
Ik dacht dat het misschien in de windows speaker instellingen zat, dus daar ook op 4 speakers ingesteld. Nogsteeds maar 2 speakers.

Heeft hier iemand een idee waar ik dat kan vinden?

Ik heb er geen ervaring mee (ben nog steeds aan stereo gehecht ;)), maar ik kan me voorstelen dat 2 kanaals muziek alleen over de 2 fronts en de sub speelt, aangezien er niet meer kanalen zijn. Wellicht dat je player in kunt stellen dat je van meer dan de stereo kanalen gebruik wilt maken en dat je player dan ook het geluid van de fronts naar de rears stuurt?
Voor spellen durf ik het al helemaal niet te zeggen… maar ik zou me er niet over verwonderen indien het daar op een gelijke manier aan toe gaat. Kijk ieg eens of de softawre die je wilt gebruikt een instelling heeft om meerdere kanalen te gebruiken!

Nou het was zo dat het vroeger wel gewoon werkte, als je aangaf dat je het over 4 speakers wou hebben, dan kreeg je het ook gewoon over 4 speakers te horen.
Klonk een stuk beter dan nu over 2 speakers.

't is een beetje raar…

Wat boeit mij het dat je een vaag probleem hebt.

Ja… Lekker belangrijk! :wink: