Geluidskaart kopen maar wat voor een?

vbimport

Ja he zit zo ik heb nu echt een geluidskaart van niets :frowning: daarom wil ik graag een nieuwe hebben. Ik heb er niet zoveel voor over dus heb mezelf 150,- ter beschikking gesteld.

Heeft iemand een suggestie of goede ervaringen met een bepaald kaart?

PS een paar nieuwe boxjes kunnen ook geen kwaad en daar heb ik ook wel wat voor over dus als iemand daar wat over weet zal ik het ook graag horen

:smiley:

zal ik je 1 tip geven koop een terratec DMX Xfire 1024 dit is een van de fijnste geluidskaarten voor een lage prijs ( ongeveer FL 130,- ) veel functies zoals optical in/out front/rear uitgang line in mic in en een harware matige equalizer

ik zelve vind dat als je een soundkaartje koopt
dat ie van het merk soundblaster is
deze wordt door elk spel en media speler ondersteund
en lig je niet te kloten met niet compatibel enz

Vind ik ook. Soundblaster is toch wel dé standaard. Ikzelf heb een Soundblaster live en die kan werkelijk alles zééér goed. Met geen enkel spel problemen…of met muziekprogramma’s…alles perfect

En die soundblaster serie is toch ook helemaal niet duur.

Die kaart van Terratec die hierboven genoegd werd levert meer mogelijkheden dan Creative (Soundblaster) voor minder geld.
De support is goed en ik meen onder windows ME levert deze kaart minder problemen op…

Terratec is van huis uit bekend in het professionele segment, terwijl Creative (Soundblaster) in het consumentensegment een grote naam opgebouwd heeft en de standaard gezet…

Prijs/kwaliteit is Terratec beter in mijn ogen…

Terratec levert goede kaarten en is kwalitatief gelijkwaardig aan de Creative kaarten (in hetzelfde prijssegment natuurlijk)…

Waar je wel rekening mee dient te houden is dat een Terratec kaart je CPU zwaarder belast dan een Creative, dus als je een zwakke CPU hebt is het misschien verstandiger voor een Creative te gaan…

Originally posted by Dee-ehn
je CPU zwaarder belast dan een Creative, dus als je een zwakke CPU hebt is het misschien verstandiger voor een Creative te gaan…

Allemaal erg bedankt voor jullie reactie :smiley:

Euhm ik heb een Pentium 2 450 met 128 MB Intern, wordt dat ook gerekend tot het zwakke CPU?

Denk dat je met die cpu wel voor beide kan gaan, hoewel er dan voor andere dingen natuurlijk minder kracht over blijft, maar dat spreekt voor zich.
In de C’T van juni 2001 stond een test van 11 geluidskaarten, waaronder de Creative en Terratec kaarten.

Originally posted by Pyromaniac
[B]

Allemaal erg bedankt voor jullie reactie :smiley:

Euhm ik heb een Pentium 2 450 met 128 MB Intern, wordt dat ook gerekend tot het zwakke CPU? [/B]

Tja wat is een zwakke CPU? Als je gaat Quaken ofzow ga je het denk ik met jouw CPU wel merken in je aantal FPS, maar of dat veel is? Tja, als je er nu maar 25 ofzow haalt is een daling van bijv 10% al vrij veel…

Tegenwoordig worden trouwens alle CPU’s onder de 550Mhz als zwak gerekend. Daar ben ik het overigens niet mee eens aangezien je met een 550Mhz CPU de meest gebruikte apps (win98, office 2000 en ie5) prima kunt draaien…

Terratec = super geluid , high quality en redelijk slecht ondersteund in de spellenmarkt

SB Live! = goed geluid , high tot medium quality en ontzettend gestoord veel drivers voor de spellenmarkt.

Gebruik je de kaart voor winamp en voor spelletjes raad ik echt een sb live aan.
Ik koop al Creative producten sinds hun eerste geluidskaart en ben nooit teleurgesteld. Echter konden de drivers van de Sb Live serie wel eens wat kleiner zijn… goeiedag wat is dat toch een download…

Heb net zelf de terratec dmx Xfire 1024 gekocht. En ik vind dat hij perfect werkt. Iedergeval beter dan de opti sound kaart die ik had :slight_smile:
en soundblaster live ook wel fijn kaartje. Maar als ik je een mag aanraden de terratec

gewoon zon SB 1024 ding kopen…lekker cheap en goed :stuck_out_tongue:

Originally posted by JAP
zal ik je 1 tip geven koop een terratec DMX Xfire 1024 dit is een van de fijnste geluidskaarten voor een lage prijs ( ongeveer FL 130,- ) veel functies zoals optical in/out front/rear uitgang line in mic in en een harware matige equalizer

weet je toevallig ook waar die te koop/online te bestellen is?
ik ben al een tijdje aan het zoeken maar die schijnt nogal moeilijk te krijgen te zijn, en weet je ook hoe het zit met ondersteuning door windows 2000 ?

Originally posted by xian
[B]

weet je toevallig ook waar die te koop/online te bestellen is?
ik ben al een tijdje aan het zoeken maar die schijnt nogal moeilijk te krijgen te zijn, en weet je ook hoe het zit met ondersteuning door windows 2000 ?
[/B]

Ligt gewoon in Herzogenrath bij de MediaMarkt hoor…

Ik weet niet wat je met je geluidskaart wil doen maar als je hem wilt gebruiken voor harde muziek te draaien oftewel boxen open zodat er hard geluid uit komt, koop geen SB Live! Deze beginne te ruisen. Neem een Terratec, goedkoper meer functies :slight_smile:

Originally posted by RMX
Ik weet niet wat je met je geluidskaart wil doen maar als je hem wilt gebruiken voor harde muziek te draaien oftewel boxen open zodat er hard geluid uit komt, koop geen SB Live! Deze beginne te ruisen. Neem een Terratec, goedkoper meer functies :slight_smile:

Ik weet niet hoe hard jij em zet? En ik weet ook niet hoe crappy je boxen zijn, maar bij mij kan ie aardig hard en prima geluid! :smiley:

Originally posted by RMX

jeps dat klopt…
als je de sb-live op een stereo aansluit en `m flink hard zet
dan hoor je idd vet veel ruis van de SB-Live.

Volgens mij is iedereen 't er wel over eens… "Terratec is de beste kaart, met 't beste geluid en de beste midi ondersteuning (had ik nog niet gelezen hier)

Dit is ook zeker mijn mening… Ik heb alleen toch een SBlive 5.1 gekocht. Ik ben n.l. van mening dat Terratec een merk is wat zich op de professionele markt begeeft (kijk maar in de pro-audio bladen zoals “interface” b.v.) Als zo’n dergelijk merk uitstapjes gaat maken naar de speelgoedmarkt dan vind ik dat een slechte zaak, want het is niet hun corebiz…

Nee, dan kies ik lekker voor het dertien in een dozijn model. Weet ik zeker dat’ie altijd werkt/ruist bij elk spel of windows versie…

Dus als ik een butget van 1000,- gulden had kocht ik absoluut zeker een “Terratec”!!! :slight_smile:

mazzl

Ik heb nu dus een terratec 512 digital gekocht, maar nu weet ik niet hoe ik mijn andere kaart moet uitbouwen. Hier zal ik nog wel weeeeeer een nieuwe topic over maken :slight_smile:

Ik hoef toch geen nieuwe topic te maken. Het is namelijk al allemaal gelukt !! :slight_smile:

Originally posted by Marsz-=FX
[B]

Nee, dan kies ik lekker voor het dertien in een dozijn model. Weet ik zeker dat’ie altijd werkt/ruist bij elk spel of windows versie…

mazzl
[/B]

vast nog nooit geprobeerd om dat ding te instaleren op een via moederbord ?