Gekke muis

vbimport

Ik zit met een gekke muis…

Ik heb een tijdje geleden een Logitech MX1000 gekocht (dat laser ding).
Aangesloten, werkt prima…na een paar weken gaat hij opeens gek doen.
Hij is onnauwkeurig, en schiet geregeld opeens naar de boven of zijkant van het scherm. Heel irritant dus.

Omdat het er toch tijd voor was had ik windows opnieuw geinstalleerd, nu windows XP ipv 2000…en hij doet het weer prima.
En nu een paar weken later begint hetzelfde verhaaltje weer…Ik snap er niets van.

Toen dacht ik dat het misschien in de ps/2 poort zat, dus ik hang het ding in de usb poort…blijft hetzelfde.
Heb het met- en zonder logitech drivers geprobeerd…blijft hetzelfde.
Toen heb ik een andere muis aangesloten, die doet het ook!

Logitech gebeld, die weten niet wat ze ermee moeten.

Heeft hier iemand een idee?

Het gebeurd dus met ps/2 en usb…met windows 2000 en windows xp…met en zonder logitech drivers.

Staat ie toevallig in de buurt van je magnetron? Ik bedoel een apparaat in de buurt dat kan storen?
Gebeurt het ook als je ontvanger vlak naast de muis ligt?

Lijkt wat op mijn muis, welke er op, voor mij althans, onverklaarbare wijze opeens vandoor gaat. Eén richting op, meestal horizontaal links (ook wel recht naar boven). Ik heb een Logitech optische wheelmouse (BJ58). Ik draai dan wel XP Pro, maar mijn muis hangt aan een touwtje.

mnee nietecht, staat ong een meter van me muis en net zo ver van me beeldscherm.

Maar ik heb hetzelfde met een andere muis die wel aan een touwtje zit…

Draait er toevallig geen remote desktop programma (zoals VNC) op je computer, zodat iemand met je mee kijkt/muist?

Wellicht is de optische sensor van je muis smerig? Een haartje kan dat ding al helemaal van slag maken…

Ik heb wel vnc geinstalleerd, maar je ziet onder in beeld of er iemand meewerkt of niet.

Muis is ook niet vies, ding is splinternieuw…en daarnaast doet de andere muis het ook…

wat voor ondergrond heb je?

chipset drivers ff updaten?

Ik heb verschillende ondergronden geprobeerd, gebruik nu me muismat speciaal voor optische muizen.

chipset drivers zijn de laatste VIA 4 in 1