Geintergreerde video kaart SIS 650

Hallo,

Kan iemand me vertellen of hier een game op kan spelen zonder problemen, of is ie daar niet voor gemaakt?

Die California bevat er eentje :

En nog een vergelijking met een Intel on board :

Dus trek uw eigen conclusies. Hang een beetje van het spel af denk ik :slight_smile: Ik zie geen problemen met Test Drive 2 en Outrun. Battlefield 1942 zou ik er niet op spelen.:bigsmile: :bigsmile:

Wat is wel een goeie videokaart (voor een laptop)
Wilde deze Asus kopen. Zijn er laptops te koop in deze prijsklasse met een krachtiger videokaart dan de sis 650.

Och , het is niet zo’n heel erg slechte vga kaart , maar er zijn betere. De ATI Mobility Radeon of de GeForce bijvoorbeeld. Maar die kosten ook een paar centen. De Aldi en LIDL hebben af en toe aanbiedingen.

Vergeet niet dat de meeste laptop schermen (LCD) , ook al zijn de TFT zich niet goed lenen voor spellen. Vooral spellen met een hoge refresh rate zal je je behoorlijk ergeren aan het scherm.

Over het algemeen kun je met een Sis redelijk wat strategiespellen spelen , Quake III misschien ook nog wel , maar ik heb dan toch liever een groot LCD of CRT scherm voor me.

Ik heb sinds 9 maanden een laptop welke uitgerust is met deze video chip. Voor desktop gebruik gaat het wel, maar voor spellen is dit echt een ramp. Spellen tot van een jaar of 2 a anderhalf terug kun je redelijk spelen op een resolutie van 640x480x16 (best ergerlijk op een TFT scherm van 1400x1050 dat gaat interpoleren).

Q3 kun je er op spelen, zelfs op 1024x768x16 (dit omdat OpenGL spellen op deze kaart stukken beter lopen dan D3D spellen.

Op mijn laptop is het zelfs zo gek, dat ik met Windows XP (bijgeleverd!) bijna geen spellen kan spelen. Zodra ik een spel start valt mijn TFT scherm uit en crasht het systeem (en geloof me maar dat dit geen configuratie probleem is, ik heb hier reeds heel wat uren ingestoken).
Windows 2000 doet het daarentegen wel goed. Of de schuld bij MS of bij SiS ligt weet ik eerlijk gezegd niet.
Linux werkt er ook prima op (nadat je handmatig je x-server inelkaar hebt geflanst), maar je moet het zonder hardware matige acceleratie stellen (je kunt dus Tetris spelen).

Mijn advies: wil je maar iets van spellen kunnen spelen op je lapdoos, koop dan deze chipset absoluut niet…

Och , het is niet zo’n heel erg slechte vga kaart , maar er zijn betere.

Dat mag ik hopen ja:) , De laptop is echt super maar voor spelletjes komt ie tekort, het is niet alleen het grafische vermogen(onvermogen) maar ook het beeld is gewoon slecht.

Verder ben ik tevreden, lekker draadloos internetten.

bedankt

okeej, ik denk dat ik een probleem heb, ik ben hier bezig met de comp van een goede vriendin van mij.
maar het probleem is dat deze comp die sis 650 dus als standaard videokaart ziet.
nu heeft ze dus zonder advies te vragen een hercules 3D prophet 4000xt pci gekocht.en ik weet dus nix over deze kaart. ik heb alleen ervaring met gforce kaarten.
dus is mijn vraag, moet ik haar teleurstellen, of is er nog iets met deze kaart te doen???
ik moet zeggen dat we het hier hebben over een pc en geen laptop waar deze 650 standaard op geinstaleerd staat. god weet waarom, maar het is zo.
voor de rest is de pc niet slecht, een pentium3 2.0 gh klok, 512 mb ddr, (ik ben geen noob maar ook geen wiz, dus graag ABN.
wat ik dus eigenlijk wil weten is, moet ik bij diw sis 650 blijven, die hercules updaten of gaat t r geld kosten.
de games waar we naar kijken is Anarchy online en second life. graag wat feedback, is hier wel even nodig

alvast thnx :slight_smile: