Geheugen

vbimport

Ik heb nu 128mb 133mhz geheugen ,omdat het nu zo goedkoop is wil ik 128 bijkopen ,maar ik draai Win98SE. Nu heb ik hier ergens een keer gelezen dat 256mb of meer geen nut had in win98 omdat hij toch nooit meer dan 128 gebruikte of ondersteund. Meer had dus alleen nut in win2000. Tenminste dat las ik , ik wou graag weten of dit zo is ???

Ik dacht dat win98se zelf maar gebruikt maakt tot 512MB en win98 was dacht ik iets minder 384 of zoiets meende ik maar durf het niet zeker te zeggen.

Maar wat ik wel eens heb gehoord is als je bij win98SE/winME meer als 512 in stopt dat windows dan wel eens fouten wou geven spontaan(blauwe schermen) op een willekeurig moment. Of dit waar is weet ik niet.

Vervolgens is ook zo okal zou windows bijvoorbeeld maar 128MB gebruiken dan wil dat nog niet zeggen dat je applicaties er geen gebruik van maken. Dus wat ik eigenlijk wil zeggen windows zou gewoon moeten werken en als je teveel geheugen hebt (wat bij 256MB zeker niet is)dan zou windows dat gewoon niet gebruiken maar dat zegt niks van de applicaties.

ik heb met 256 mb onder win98se zonder problemen gewerkt dus het zal wel lukken

Originally posted by bmad
ik heb met 256 mb onder win98se zonder problemen gewerkt dus het zal wel lukken

Dat het zonder problemen werkt wil ik wel geloven ,maar heeft het nut ,ik bedoel als win98se toch niet meer als 128 ondersteund ,dan heeft het geen nut.
Maar het heeft dus blijkbaar wel nut dan.

Je pc wordt er niet sneller door. Het heeft wel nu wanneer je Windows 2000 draait.

128mb extra zal bij sommige programma’s draaien heus wel zin hebben! Uiteraard haal je uit de 1e 128mb veel meer dan uit de 2e, maar das logisch! Maar je als je bv met Audiograbber muziek via je RAM ript maakt het wel degelijk uit! Tis maar net wat je met je pc doet dus!

Win2000 kickt op geheugen, die zal uitkijken naar de dag dat je hem een xtra bankje geeft; ga zelf me mem upgraden naar 512mb!!

Win98 = begrenst tot 128mb, je kunt je videokaart wel extra geheugen laten toewijzen.

Dus in win98 heeft het niet zoveel zin ,maar het is nooit verloren en omdat het zo goedkoop is en misschien in de toekomst wel win2k ga draaien ,toch maar doen. ??

Originally posted by Bukzer
Win98 = begrenst tot 128mb, je kunt je videokaart wel extra geheugen laten toewijzen.

Hoe doe je dat?

op het geheugen in win98 mag dan wel een begrenzing op zitten, maar als je bvb 512 mb hebt steken ipv 128 mb, dan merk je dat ook wel ernstig bij de zwaardere applicaties en spellen.

Dus der klopt ergens iets niet in die theorie van dat geheugen :wink:

nee er klopt iets niet echt nee. Weet iemand er nu precies hoe het zit ,want het lijkt mij dus ook dat als je bijv 256 of meer hebt zitten ipv 128 dat je dat bij spellen etc wel moet werken, maar die spellen worden toch ook door win98 aangestuurd dus dan is er van begrenzing geen sprake.
Wie weet er precies hoe het zit ???

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van zo’n begrenzing had gehoord maar ik denk dat het voor een 128mb bankje meer kracht (wat ten koste van de snelheid gaat) kost om op 100% te draaien dan dat het een 512mb bankje kost om op 25% te draaien.
Dus bedoel dat een 512mb bankje dan eerder en sneller de job doet dan dat een 128mb bankje op vol vermogen moet doen!

Tja, tis maar een thoerie hoor, weet het dus nie zeker! :wink:

Neem nou maar van mij aan Meer geheugen=Beter.
Ik heb het zelf gemerkt
64–>128
128–>256
256–>512

Koop trouwens wel even een fatsoenlijk reepje,voorkomt een hoop ergernis :slight_smile:

Greetz copycat

/me heeft Win98SE draaien met 384MB zonder probs :slight_smile:

en het versnelt wel degelijk je games enzo

wa ne zever is da toch win98 begrenst tot 128mb RAM
sorry maar dan zeg ik hoe ************** kunde wel ni zijn
jezus mense dat da tot 384 of 512 is ok tot daar aan toe maar 128 DENK IS NA

moest er ff uit sowry

Hoe verklaar je dan dat win98 fouten gaat geven bij 512MB intern? Ik heb toevallig laatst voor iemand Win98 op een computer met 512MB moeten installeren (die persoon geloofde me niet dat het niet werkte)… goed windows geinstalleerd, ik wil de kladblok opstarten: te weinig geheugen. Euh calc.exe -> te weinig geheugen… en overal blauwe beelden.
heb ik er 1 dimm van 256 ff uitgetrokken werkte het als een tiet…

Naja strax met Windows XP zal iedereen blij zijn als ze meer als 256 derin hebben zitten…!!:slight_smile: 512 zal dan ook zeker geen overbodige luxe zijn…haha…ben ik alvast klaar voor XP–> 2x256 + 512 = 1024MB!! Yeehaw :cool:

Ik wil geen windows XP… maareuh heb je momenteel toevallig Win2k op 1GB draaien? Ik zit nl ook 1Gb te overwegen… maar wil eerst weten of ik het wel merk, anders wordt het nl 768… :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
… maareuh heb je momenteel toevallig Win2k op 1GB draaien? Ik zit nl ook 1Gb te overwegen… maar wil eerst weten of ik het wel merk, anders wordt het nl 768… :slight_smile:

Zat daar ook aan te denken ja. En vooral of het wel nut heeft die 2e 512mb Ram.

Als het goed is heb ik vanavond 1GIG in men multiboot Win98SE + Winy2K prof draaien…dus kan ik mooi testen of het evengoed gaat werken…ik gok dat winy2k gewoon perfect gaat draaien…

En of het nut heeft…sja ligt er maar net aan wat je ermee doet heh wookie…ik denk niet dat het DivXen sneller zal gaan…hehe,
maar als je bijvoorbeeld veel geluid/beeld bewerkt iig wel.
Met gamen zal je het wel beetje merken…maar nogmaals ik haal die 512 er zo weer uit als ie nie een beetje op CAS2 kan draaien…want ik ga er vanuit dat mijn Infinion dat zeker wel doet en beetje zonde om alles op CAS3 te draaien alleen maar omdat die 512 het nie aankan…dusssss we zullen zien…we zullen zien…:wink: