Geheugen

vbimport

dit is een ander onderwerp dan de vorige keer…

ik heb nu 2 x 128 MB er in zitten.
1 slot over, en ik wil er eigenlijk nog 256 bij zetten.
Kan ik er gewoon een van 256 MB bij zetten of moet ik deze 2 verkopen en 2 x 256 MB kopen???

dat was mijn vraag.

[update]

dit is 133 MHZ geheugen op een Asus K7V met een Athlon 750, 32 GF2 DDR etc.

[\update]

ow ok, volgens de site kan er max 1,5 GB in, dus 256 pakt ie dus zowiezo.

iemand een adresje voor dit geheugen, heb het al gezien voor 179,- :D:D:D:D pieken. Das niet duur toch voor 256 MB?

excl. verzendkosten, maar die komen er toch wel bij :mad:

ja kun je gewoon mixen…
over het algemeen de dimm met de grootste capaciteit
in slot 1 maar meestal maakt dit totaal niets uit…
en dit werkt uiteraard op een k7v bord…
die kan 3x 512 aan…
ik zou echter opletten dat je niet meer dan 521 mb erin krijgt als je met win me of 98 werkt die kunnen dit namelijk niet aan en dan krijg je al bij het openen van
de kladblok een out of memmory error…

natuurlijk kan je 256 bij zetten waarom niet?

dat van windows klopt niet, want op een pc met 3 x 256 mb = 768 Mb en werkt als een zonnetje.

thanx allemaal,

deze topic mag gesloten worden van mij

Originally posted by eMiNeM
[B]dat van windows klopt niet, want op een pc met 3 x 256 mb = 768 Mb en werkt als een zonnetje.

[/B]

dat lijkt me sterk aangezien het door microsoft erkend is
dat win 98 niet hoger aankan dan 512 MB en ik het heb getest met een pc met 1 GB intern 2x512 onder win 98 en je werkelijk nix kon doen…

hier zit 3 x 256 mb in en hij ziet dat ook, 768 MB.
Werkt echt perfect, de website wordt op die pc bijgewerkt en hij doet alles lekker snel en geen prob.

Je kan het inderdaad mixen. Best is om de dimm met de hoogste capaciteit in slot 1 steken.

Het is wel zo dat W98 boven een een bepaald aantal MHZ het geheugen niet meer kan adresseren. Het zal wel werken maar het heeft weinig nut om met W98 boven de 256 MB te gaan. WinNT en W2k kan dit echter wel adresseren.

ik ga een dual-boot systeem maken met win2k en win98se of me.

welke is beter volgens jullie:

ME of 98SE

Neem de ME, daar kan je u toch nooit mee misnemen

is er een beschrijving van hoe ik dat dan allemaal moet instellen. Ik heb gehoorda dat er bij win2k ook een bootmanager zit. Deze is makkelijker denk ik, eerst ME installen en daarna gewoon 2k, en hij maakt hem zelf aan ofzo??

Ik ben een leek in multi-boot dus…