Geheugen te kort in Win XP?

Zou dit mogelijk zijn in heb sinds kort dus een AMD (mijn eerste), wegens bezuinigings plannen moest ik maar 256 mb nemen.
Ik draai nu win xp maar soms als ik een proggie opstart zoals winamp of zo slaat mijn computer volledig uit en gaat hij zo maar opnieuw opstarten.Ik heb toen pc alert geinstalleerd om eens mijn temp. van de proc. in de gaten te houden maar daar ligt het niet aan die blijft keurig rond de 45 graden hangen.Toen heb ik mijn geheugen in de gaten gehouden en viola.Tot mijn verbazing heb ik nadat XP is opgestart nog maar 23 mb en na een tijdje komt er steeds meer bij.Maar als ik dus snel na de opstart een proggie open gaat het mis ook al is het bijv. IE6.
Komt dit probleem puur door te weinig geheugen ,want eigenlijk zou je zeggen dan duurt het maar een tijdje dat bijv. om IE6 te laten opstarten dacht ik.:mad:

zou het niet kunnen dat je voeding het niet aan kan en dat je een grotere voeding nodig hebt??

Is maar een gedacht.

K’heb een 350 watt voeding en ik heb gehoort dat dat voldoende moet zijn.
Maar het is toch vreemd dat het gebeurt volgens mij bij een lage aanwezige geheugen.Ik bedoel hij geeft aan dat van 256 mb er al 250 gebruikt worden en die 6 mb kan niet veel meedoen.
Ik heb mijn virtueel geheugen nog steeds door windows laten beheren dus als iemand zegt gooi die maar om hoog en dat is te vertrouwen, tja misschien helpt dat:confused:

Ik zit met 512 geheugen.
Maar toch heb ik een extra partitie aangemaakt van 2gig en daar mijn virtueel geheugen gezet.

Misschien kan je dat ook eens proberen.

Aan je voeding ligt het wel niet, die zou zwaar genoeg moeten zijn.

ik draai met een AMD 1.4 512mb en een 300 watt voeding en werkt prima.

Wat ik zou doen in jou geval, is allereerst je viruele geheugen zelf eens gaan beheren. Kies hiervoor dat 2,5x je RAM; dus in jouw geval 2,5 x 256 = 640MB.
Vervolgens zou ik eens nagaan wat er allemaal op de achtergrond bij jou draait. Dus sluit even af wat je eigenlijk nie nodig hebt, alleen maar even om te testen.
Kijk vervolgens even naar je systeembronnen op hoeveel % die inmiddels staan.

Hij geeft bij mij aan, wisselbestandgeheugen 384 - 768 op de c schijf is dat dan niet voldoende?

Amd Athlon XP 1800+ met 1,5 Gb DDR-Ram en 550 Watt Enermax voeding en helemaal geen probs! :cool:

Maar niet iedereen heeft zo’n kick ass back :Z dus ik zou idd ff een virtueel schijfie bouwen!

Mag ik hem ook gewoon op een partitie maken waar programma’s en zo opstaan.
Want om 60 gb weer gaan te verdelen is een beetje te gek vind ik.Ik heb net alles er weer op staan dus he…
Mag dat ook of is geeft dat problemen.:confused:

Bij mij draait xp op 128mb zonder al te veel problemen.

Originally posted by Balkie
Mag ik hem ook gewoon op een partitie maken waar programma’s en zo opstaan.
Want om 60 gb weer gaan te verdelen is een beetje te gek vind ik.Ik heb net alles er weer op staan dus he…
Mag dat ook of is geeft dat problemen.:confused:

Tuurlijk mag ie gewoon op een zelfde partitie staan, no prob! Heb em zelf op een andere partitie staan.
En als je opnieuw wilt gaan indelen moet je ff Partition Magic 7 erbij pakken. Dan kan je je partities gewoon veranderen zonder dat daarbij je gegevens op de betreffende partities verloren gaan! SuperProg! :stuck_out_tongue:

Eyj Wook,

Ben jij partition magic junk of zo?

Op mijn Pentium 2 450 256intern draait die nog als een tiet dus het zal wel aan jouw instellingen liggen :stuck_out_tongue:

Okay ik heb nu echt alles in de gaten gehouden.
Na de opstart laad hij:
Norton antivirus
Firewall
pc alert om effe alles in de gaten te houden,vooral nu met dat geheugen lekker makkelijk zo.
Kabel internet ultility (eigenlijk een soort router is dat)
Na dat alles geladen is (system tray) hou ik nog 140 mb over.
Dan start ik outlook op ,kijk op mijn geheugen meter, en wat zie hij zakt al snel naar de 35 mb.blijft hij op hangen totdat hij mijn mail binnen heeft.Ondertussen mail gescand door norton.

Als ik nu edonkey opstart en gaat loading shared files doen dan zakt mijn geheugen tot 1 mb en dan word alles zwart en start mijn computer opnieuw op.gaat dan systeem checken ok en verder niks meer aan de hand.

het zal wel aan jouw instellingen liggen

Dat begrijp ik als het niet aan mijn geheugen lag.Want volgens mij is dat het probleem.
Kijk ik heb een standaard installatie gedaan,dus niks aparts gedaan alleen een gezorgt voor mijn internet heb ik handmatig gedaan en niet via de cdrom van @home.Dus het verschil met ieder ander die hem ook standaard installeert is dus het internet.Ik kan me niet voorstellen dat het daaraan kan liggen.

Wat ik ook nog aan lag te denken is het volgende.
Ze zeiden tegen mij toen ik deze MOBO ging kopen (msi k7t266 pro) dat hij nog niet voledig de amd xp (cpu) ondersteunde en pas na de bios update wel.Hij zou eerts op 1,4 ghz lopen ipv 1,47.
Ok dat klopte eigenlijk niet want hij draaide heir eerst maar op 1,1 ghz.Ik heb toen in de bios de Front BusSnelheid aangepast van 100mhz naar 133 mhz.Start hem opnieuw op en hij geeft vanzelf aan 1,47 ghz dus zonder update.Later na de installatie ,toen van windows 98, live bios update gedaan, ook daar gaf hij aan dat er geen update’s vor mij beschikbaar zijn.
Ik wilde er mee zeggen ik ben dan nog zo ervaren met computers bouwen maar als ze me zeggen na een update wel en het kan zonder ga je toch twijfelen.
Misschien heeft iemand hier meer verstand van (zal wel) en mij dat eens kunnnen uitleggen of dat wel goed zit zo.
Anders blijf ik erbij zeggen nu dat het probleem toch zit in het geheugen.:mad:

Dus echt niemand die een oplossing weet.
Ik denk dat ik er al uit ben.
Ik heb in de forum van edonkey gelezen dat er meer mensen hier problemen mee hebben.
Ik heb nu eens edonkey uitstaan en nog steeds geen spontane reboots gehad,dus volgens mij ligt het daaraan.
MIjn geheugen blijft nu ook gewoon hoog op zo’n 150 mb ondanks dat ik nu 5 proggies aan heb en niet de minste geheugen vreters zoals foto prog., filmpje draaien,enz
Er schijnt een service pack 1 er voor te zijn alleen nog niet op de vrije markt dus als meer weet meld ik wel.:stuck_out_tongue:

Originally posted by Sorcerer
[B]Eyj Wook,

Ben jij partition magic junk of zo? [/B]

Ja! prog roelt gewoon hevig! LOL! :stuck_out_tongue: