Gehackt?

ik heb een vraag ik ben laatst gehackt denk ik door een duitse site hacker-spider.de
die gasten gooide mijn hele hd op het scherm is daar iets tegen te doen?
mijn firewall liet me in de steek op dat moment
ik heb wel is iets gehoord ip blokkers helptdat?
:rolleyes:

Elke FireWall is te hacken…

Als je vermoeden hebt dat vanaf bepaald IP gehackt gaat worden kun je in iedere firewall dat IP blokkeren…

Eventueel een nieuw IP aanvragen (door je huidige IP binnen Windows vrij te geven) zou ook nog kunnen, maar dan moet je wel denken aan alles waar je op IP binnenkomt (bots op IRC, bepaalde fora en dergelijke).

En als je een Firewall draait, zorg dan dat je zoveel mogelijk dicht heb zitten, stel alle regels handmatig in, doe het niet automatisch. Hoe meer jij open laat hoe makkelijker het wordt voor een ander om binnen te komen.

hebben jullie nog voorkeuren voor bepaalde firewalls?

zie je dan je folders op de C drive?

want dat is gewoon html…

je ziet al je folders van je c drive

is het zoiets als
dit?

dan is het dus een grapje :slight_smile:

<iframe src="C:"width=“100%” height=“90%” >

Originally posted by The Amazing Duke
[B]is het zoiets als
dit?

[/B]

Ik blijf 'm leuk vinden jah!

Originally posted by The Amazing Duke
[B]is het zoiets als
dit?

[/B]

He cool das mijn c schijf.

Kon je niet meer screenshots maken?

Scheelt mij zoeken.

Gewoon file:C: dus …

Die spider is een klote reclame site

ja allemaal leuk en aardig
maar hoe kan dat en hoe hou je dat tegen

kan je niets aan doen en ook niet gevaarlijk. Bekijk maar eens de source… ziet er waarschijnlijk zo uit :

<iframe src=“file:///C|/” height=130 width=580 marginwidth=0 marginheight=0 scrolling=no frameborder=0 vspace=2></iframe>

het is geen bug

het is een feature

maar hoe komen ze dan bij je binnen?

Ehm…

Het is gewoon een link die windows verkenner opent met als directory je root van c:

Dat hier mensen nog dom genoeg zijn om hier in te trappen verbaast me eerlijk gezegd. Dit is een geintje dat we vorig jaar als het niet al langer geleden is) op IRC een paar keer uitgehaald hebben.

Maar ja, als je niet slim genoeg bent om dit te doorzien, dan zou je eens kunnen proberen om hier een firewall te downloaden:
ftp://127.0.0.1

Sorry voor mijn sarcasme, moest even met de neus uit de boeken :wink:

Originally posted by samsung
maar hoe komen ze dan bij je binnen?

ze komen niet bij je “binnen” het is gewoon html.

maak maar eens een nieuw document aan met notepad en copy/ paste de volgende code en open deze dan in je browser :

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> test </TITLE>
</HEAD>

<BODY>
<iframe src=“file:///C|/” height=130 width=580 marginwidth=0 marginheight=0 scrolling=no frameborder=0 vspace=2></iframe>
</BODY>
</HTML>

Heheh toch leuk om te zien dat mensen meteen altijd het ergste denken… Help ik ben gehacked! Bwahaha :smiley:

Ik schrok de eerste keer ook de pest pokke hoor.
Ben gelijk effe alles na gecheckt.
Want ik had laast er wel een op mijn computer zitten.Althans dat denk ik.
Kreeg namelijk een mail van mijn eigen hotmail account naar mijn eigen hotmail account.
Met vriendelijke woorden dat ik mijn pc maar eens beter moest beveiligen want hij kon alles zien.
Heb ik verscheidene testen gedaan (zoals bij shieldsup.com) en wat bleek nou.Port 5000 stond open.Ik had die patch wel geinstalleerd maar waarschijnlijk is daar iets niet mee gegaan.Na een andre patch gebruikt en nu blijft hij gelukkig wel dicht.
Heb je dat allemaal net achter de rug kom je op die klote duitser reclame.
Nou dan zal ik je vertellen dan schrik je wel eerst effe.
Gelukkig kwam ik er al snel achter dat het om een bug in IE6 zit en het niet veel kwaad kan.
Maar is er een scrippie om dat ook op je mijn eigen homepage te plakken.
Vind het naderhand bekeken wel coooooool:cool:

Originally posted by Balkie
Kreeg namelijk een mail van mijn eigen hotmail account naar mijn eigen hotmail account.

Moet je niet al te serieus nemen want dat kun je ook zonder in te breken. Je hoeft bijvoorbeeld alleen al daarvoor hiernatoe te gaan ( http://poz.dyn.ca/hIVMail.htm ). Dan kan je gewoon iedere afzender gebruiken in de mail.

Originally posted by psyduck
[B]

Moet je niet al te serieus nemen want dat kun je ook zonder in te breken. Je hoeft bijvoorbeeld alleen al daarvoor hiernatoe te gaan ( http://poz.dyn.ca/hIVMail.htm ). Dan kan je gewoon iedere afzender gebruiken in de mail. [/B]

Dat wist ik niet.:eek:
Maar goed hij had een link naar web pagina waar niks op stond.Wel effe mijn msn contact personen neer gezet.
Of is dat ook een geintje?:confused:
Als dat zo is zou ik weleens willen weten hoe je dat doet?:confused:

Iedereen maakt zich altijd zo druk om z’n internetbeveiliging terwijl de meeste mensen totaal onintressant zijn om gehacked te worden. Ik zit nu al 4 jaar op internet zonder virusscanner en firewall, goed mij kan iets gebeuren, maar ook deze software loopt achter de feiten aan, zelfs met de juiste virusscan en firewall kan je iets gebeuren.

Wees gewoon verstanding, lees de grote websites zoals Cnet.com, daar staan zowiezo de gevaarlijkste virussen wel op, verder open nooit attachments, ik ben zeeeer selectief met attachements die ik open, ik open ze zo goed als nooit, zowiezo de onzin .exe’s niet.

Verder dient de firewall van tegenwoordig vooral voor het blokkeren van mensen die scannen naar open poorten. Als ik zonder firewall naar grc.com ga, ben ik ook goed bevonden qua beveiliging. Al die waarschuwingen die je via je firewall krijgt zijn alleen scans, doen verder totaal geen kwaad, is net zoiets als wanneer je buurman door ramen met gordijnen naar binnen wil kijken, alleen als je die opendoet ziet hij iets, anders niet, en standaard zijn je gordijnen op je computer gewoon dicht.

Ik check gewoon af en toe WindowsUpdate en ik ben voorzichtig, dat is nog altijd de beste remedie. Maar goed, zoals gezegd, mij kan ook iets overkomen… Maar houd het nu al 4/5 jaar vol zonder. Maar goed mijn Windows 98 draait nu ook al 2 jaar ofzo zonder enige problemen…