GeForce is het het waard?

vbimport

Hee guys!

Dit forum lijkt heel veel op Reactor Critical alleen kan ik nu Nederlands tikken!
Ik heb een GeForce kaart van het merk MSI maar het probleem is dat Windows vaak na 2 minuten al bevriest(lock-up).
Een andere keer kan ik gewoon 8uur games spelen en windows gebruiken zonder dat windows hangt.
Op RC heb ik al veel antwoord gekregen op dit probleem maar een echt antwoord zat er niet bij.
Nu kort wat tips die ik heb gekregen en gehoord:

-Zorg voor voldoende stroom(PSU minimaal 250Watt)
-Zorg voor voldoende koeling.
-gebruik het eerste PCI slot niet naast het AGP slot.
-Zet GeForcekaart op een los IRQ.
-gebruik 1 dimm geheugen.
-gebruik Win98 i.pv. Win98 Tweede Editie(scheelt dat zoveel???)
-AMD Athlon en GeForce zijn bepaalt geen vrienden(Ik heb zelf een Intel CPU dus dit geldt niet voor mij)
-Intel 440BX is wel verstandig!!

Jullie zien verschillende oplossingen maar een echte zat er in mijn geval niet bij.

mijn config:
Intel Pentium3 450MHZ
Mobo:ASUS P2B-F met biosversie 1012
Soundblaster Live.
128MB Dimm 100MHz.
250Watt voeding.
Quantum Fireball CR 13GB.

Met mijn oude videokaart (Diamond Viper550 met TNT 1 en driver 3.79 geen problemen).
Ik heb verschillende drivers geprobeerd # en 5 serie maar dat gaf geen verschil).

HELP ME!!!1

Groeten

Pino

Kéb het zelf ook gehad alleen dan meteen tnt2, toen lag het aan me mobo
BX roeleert
Anders kan je ook nog naar de voeding kijken
Te weinig stroom naar kaart = Lockup
Zelf had ik somps ook geen problemen en kon ik UtraHLE en DK2 uren laten draaien. REst liep nog steeds vast

nog een paar dingen om te proberen;
Power Management in je BIOS en in windows uitschakelen (Alles op “Never” zetten) Laatste drivers installeren laatste BIOS voor je Mobo. Kijk ook eventjes of je videokaart de IRQ niet deelt met de SB Live onder Windows 2000.

Ikzelf heb ook een probleem met, misschien, mijn geforce. Elke keer als ik een tijdje op m’n pc zit(de ene keer duurt 't wat langer de andere keer al na een minuut) loopt m’n hele pc vast. 'T toetsenbord doet 't niet, muis niet, kortom helemaal vastgelopen.
mijn config is als volgt:

Asus k7-v mobo
amd athlon 750
256 mb sdram
Asus V6800 64 mb DDR geheugen
WD 27 gb hd
Pioneer dvd speler
SoundBlaster Live Platium geluidskaart
en een asus 48x cdrom-spelertje

Aangezien 't een leuk systeem is:-) wou ik er nog wel een keer mee willen werken.
Dus als iemand een oplossing weet…

kingjw

[This message has been edited by kingjw (edited 15 June 2000).]

Is er echt niemand die hier kan helpen?
(ik zit ook met dat probleem!)

kingjw gebeurt het onder windows of onder spelletjes of beide? Delen de SB Live en je Geforce dezelfde IRQ. Denkt dat je SB Live in PCI slot 5 hebt zitten naast je AGP kaart. Verplaats die naar een ander PCI-slot. In PCI slot 5 kan je wel kaarten gebruiken die zelf geen IRQ gebruiken. Als dit het niet oplost laat het dan even horen.