GeForce 4 > Bootprobs

haihai :slight_smile:

Ik had wat probs met mijn pc (zie hier, welke zouden moeten zijn opgelost door de plaatsing van een nieuwe GeForce 4 videokaart. De gast die het gedaan heeft, van de Technische Dienst van een pcbedrijf in de buurt, zei dat de pc het weer perfect deed. Dezelfde gast is nu even niet bereikbaar en ik ben pas morgen weer thuis, maar ik had dus wat vraagjes :)…

Toen ik mijn pc aanzette, startte Windows niet meteen op. Eerst zag ik niets, maar ging mijn monitor wel aan, vervolgens uit. Toen weer aan, en zag ik wat info in beeld (de info van voor het opstarten van Windows, in het zwarte scherm :)). Na 10 keer opstarten ofzo, kwam ik pas in Windows… Nu kom ik iedere keer in een keer in Windows, zonder problemen…

Als ik de resolutie verander, krijg ik meteen een reboot voor mijn kiezen :confused:, en als ik de stuurprogramma’s van de videokaart update, start Windows niet meer op… Hoe kan dit allemaal vraag ik me dan af…

Ik heb nog niet de VIA drivers geinstalleerd, zou het daar aan liggen? Ik hoop dat jullie wat meer ervan weten…

kijk eerst maar of die kaart wel lekker in zijn agp slot zit

Kaart zit er perfect in :S
Wat nou te doen? Zou format C:/ helpen? Ik dacht van niet, aangezien het bij het booten al fout gaat :S

Ik zit wel vanaf deze pc nou, maar hij doet t nog niet goed, aangezien ik die ***resolutie niet kan aanpassen. Dan kan ik strax ook mijn 20gig films niet kijken :S

hoop dat iemand een beetje snel kan helpen :stuck_out_tongue:

Hmm als hij goed in het slot zit en er wordt nog steeds spontaan gereboot is er of iets mis met de bus of voltage meestal.

Kun je de volledige naam , versienummer en specs van je GeForce 4 kaart even posten ? Misschien zijn er meer mensen die problemen hebben met die kaart.

Dat het aan de via chipset zou liggen vind ik nogal onzin , Via is er best wel op vooruit gegaan. Persoonlijk heb ik een Aopen 8xAGP GeForce4 Ti4200 in een Classic A7V AGPx4 slot zitten. Allemaal zogenaamde onstabiele troep en het werkt als een tierelier :slight_smile:

Dit is een Club GeForce 4 440 8x…
Het zou best kunnen dat ie in een 4x AGP slot zit, dat weet ik niet zeker. Is het daarom dan zo onstabiel, en wat zou ik ertegen kunnen doen denk je?

De resolutie is nu al aangepast, maar ik krijg de drivers van de videokaart op de een of andere manier niet geinstalleerd :S

ff verder proberen nog; later weer bericht :stuck_out_tongue:

Ik krijg zo langzamerhand wat van de mensen die al hun fouten doorschuiven op Via… :wink:

Maargoed, terug naar de GF4: het kan zijn dat je mobo alleen maar 3,3V AGP ondersteunt, terwijl je GF4 op 1,5V … loopt, dit kan wat problemen veroorzaken!

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik krijg zo langzamerhand wat van de mensen die al hun fouten doorschuiven op Via… :wink:

Maargoed, terug naar de GF4: het kan zijn dat je mobo alleen maar 3,3V AGP ondersteunt, terwijl je GF4 op 1,5V … loopt, dit kan wat problemen veroorzaken! [/B]

als je idd een 3.3V AGP slot hebt op je mobo (moet wel een ouder mobo zijn dan) dan is dus nu je mobo + kaart naar de knoppen. een 1.5V AGP kaart in zo’n oud 3.3V AGP slot douwen gaat echt niet goed. kan je op alle sites van producenten lezen wat er dan gebeurd.

heb je je systeem niet overgeklokt?
misschien te ver de AGP bus meegetrokken en wil je videokaart nu niet meer.

grr hij doet t nog steeds niet.
Ik heb wel beeld, maar niet op me gf4 :S

zie ook hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17100013

kijk ff wat je post (power on self test) geeft. welke mobo heb je?

MSI K7T (6330 is dat geloof ik)…
POST; waar kan ik zien wat die geeft?

GoT is down nu, sux wel een beetje :S