Geforce 2MX te langzaam?

Ik heb dus een Geforce 2MX in deze computer. Tis een Powercolor GF2MX met 32MB.

Ik draai Windows (XP:() op een resolutie van 1600x1200x32@75Hz. Op deze resolutie is de beeldopbouw traag. Je kunt bijna volgen hoe het beeld getekend wordt (dit ziet er een beetje uit als jpeg’s op een 386 weergeven).

Nu is mijn vraag: is mijn kaart gewoonweg te traag voor dit soort resoluties, is dit een driverprobleem, misschien een Windows probleem of wat dan ook?

Denk combinatie van Windows XP en Hoge resolutie
De kaart is niet goed genoeg om op die resolutie te werken denk ik (neem aan dat je ook 32bits kleuren wilt gebruiken)…

ik heb een gforce 2 gts en die komt in 1600120032 ook niet verder als 85 hoor, dus het kan best aan de kaart liggen.

Weet je zeker dat het niet aan je monitor of je instellingen ligt? (beeldscherm/instellingen/geavanceerd/beeldscherm)

Euh die 75 is het probleem niet hoor…

Mijn probeem zit in het aantal fps wat ik in Windows haal…

ps ik heb zonet eventjes Quake 3 geinstalleerd en getest op 1600x1200x32; dan loopt het beeld soepeler dan in Windows zelf… vreemd???

Welke driver gebruik je?

Met de DetonatorXP v. 23.11 moet nogal een hoop gelazer zijn met WindowsXP, zou in dat geval even v. 22.80/22.81 proberen, kijken wat 'ie dan doet…

Avé…
PGN/iNERTiA

Ik heb nu 21.83… eens ff upgraden!

ik heb een probleem met opengl drivers ze werken niet op deusx
en mer direct 3d heel langzaam hoe kan dat en ik heb ME en de nieuwste drivers moet ik dan dentonetor downloaden ja/nee HELP :confused:

Deus Ex draait op de Unreal Engine, deze engine werkt het best met 3dfx Glide, daarna Microsoft Direct3D en het slechtst onder SGI OpenGL.

'k Weet niet met welke drivers en welke chipset je nu speelt, maar je kan altijd proberen de nieuwste (23.11 dus) te installeren. (http://www.nvidia.com/drivers/)

Avé…
PGN/iNERTiA

ennuh: Dee-Ehn, eigenlijk ben je nu aan 't downgraden… :wink:

De resolutie zal denk ik de grootste probleem zijn want als je het in bijvoobeeld 1024*768 probeert zal het waarschijnlijk wel goed gaan.

Want de basis leert toch dat zo’n groote resolutie toch al heel wat van je geheugen in beslag neemt (32/816001200 = ongebeer 15MB ongecomprimeert dan)
en das als je een jpeg opent in standaart windows dan heb je over hetl algemeen niks aan de 3d acceleraties die de kaarten hebben en dan zal het dus waarschijnlijk wel wat langer duren jah lijkt mij dan.

Maar als je het ook hebt in lagere resoluties dan zou ik wel doorzoeken naar het probleem.

Een GF2 heeft een RAMDAC van 300 MHz, en uit ervaring kan ik vertellen dat je dan echt wel met een resolutie van 16k x 12x in 32 bit kleur kan draaien…

Avé…
PGN/iNERTiA

Hmmm ik heb nu Detonator drivers 23.11 geinstalleerd en deze werken een stuk beter dan de 21.81 drivers. Het probleem is nog niet verholpen, maar wel stukken minder!

Weet iemand me zo 123 te vertellen hoe je in Quake 3 zichtbaar kunt maken hoeveel fps je draait?

console openen met de tilde en dan, als ik me niet vergis:
/cg_drawfps 1
of:
\cg_drawfps 1

een van die twee dacht ik

Hmm op 1600x1200x32 haal ik in Q3 tussen dd 11 en 37fps… gemiddeld zal ik rond de 20 a 25 zitten. Niet slecht voor zo’'n goedkope VGA kaart…

Dan moet Windows toch zeker een vloeiend beeld kunnen produceren bij deze resolutie, hier valt heel wat minder te renderen :slight_smile:

Hey Dee-Ehn, geen problemen met die 23.11?

Avé…
PGN/iNERTiA

Originally posted by PGN_iNERTiA
[B]Hey Dee-Ehn, geen problemen met die 23.11?

Avé…
PGN/iNERTiA [/B]

Van de beruchte nv4_disp-error onder Windows XP heb ik nog geen last gehad. Moet ik er wel ff bijvermelden dat ik met 21.83 daar ook maar 3x een systeemcrash aan heb overgehouden (XP staat er nu een maandje of 2 op…).

ik heb een geforce 2 mx 64 die heet toch ook mx 100/400
hij is veel te langzaam wat moet ik doen HELP:( :confused:

Originally posted by rt13
ik heb een geforce 2 mx 64 die heet toch ook mx 100/200
hij is veel te langzaam wat moet ik doen en ik heb zelf een amd moederbord boet ik hem er af gooien ja/nee HELP:confused:

tis een mx 200 of 400

kun je wellicht je vraag wat duidelijker stellen (eventueel een nieuw topic starten) want hier is nix van te begrijpen!

GeForce M64 is iets heel anders dan MX…

verder sluit ik me aan bij Dee-ehn, die net voor me gereageerd heeft zie ik nu :wink:

Originally posted by Da_Taxman
GeForce M64 is iets heel anders dan MX…

Volgens mij ben je een beetje in de bonensoep Tax :wink:

Van de TNT had je een uitvoering die de M64 heette

Ik gok op dat rt13 met een 2mx 64 de 64mb uitvoering van de mx-400 bedoelt…

mx 64 staat voor 64 bit maar de kaart is 32mb
ik heb op de site niks :frowning: :frowning: :frowning: