Geforce 2 in een Pentium II systeem?

vbimport

Ik heb onlangs een Geforce II MX kaart in een Pentium II gestopt? Maar nu is het probleem dat als maar iets van een applicatie word opgestart dat met 3d acceleratie te maken heeft hij vastloopt. 3 keer resetten is de enige manier om de computer weer werkend te krijgen. (eerst doet het toetsenbord het niet, dan de monitor niet en dan het toetsenbord weer niet en de vierde keer werkt alles weer :confused:

Weet iemand nu wat het probleem is?
Ik zou niet weten wat voor moederbord erin zit omdat er geen merk typenr. of wat dan ook opstaat (of in het boekje) alleen het nummer M6TLC staat erop…

Het gaat om een systeem van het mek Sky dat een paar jaar geleden bij de Dixons gekocht is (ja ok wie koopt er nu zo een systeem, maar jah hij is nie van mij)

Als iemand weet wat het probleem is laat het aub weten, of als iemand weet welke videokaart wel in zo een systeem werkt…

zou een driver probleem kunnen zijn voor je geforce…
maar die kans lijkt me klein…
lijkt me eerder dat je voeding te zwak is (150 watt ofzo ?? ) voor de geforce, vooral omdat je zegt dat je meedere malen moet rebooten voordat je systeem weer volledig werkt…
probeer eens een voeding van een vriend te lenen en die erin te stoppen…

Ikzelf heb in mijn oud systeem (PIII-350) ook een geforce 2 mx (creative) zitten, heb hier geen problemen mee.
Ik heb er een voeding van 300 W. in zitten, misschien zou dit bij jou ook het probleem kunnen zijn.
Het is toch ook niet verkeerd om te kijken of er nieuwe drivers zijn.
De drivers op de bijgeleverde cd zijn niet altijd de laatste !
Succes

Speel eens wat met je AGP speed in je bios… zet hem eens van 2x naar 1x ofzow… en kijk dan wat hij doet…

Voeding kan natuurlijk ook (zie dat andere topic hier over die videokaart prob)

Er zit een 230W voeding en de laaste detonator drivers heb ik geprobeerd! die agp zal ik es proberen. Verder is het een PII 266 systeem dus wel nog wat ouder an een pentium III 350

Een Geforcekaart trekt nogal wat stroom van het moederbord.
10 tegen 1 dat je moederbord niet de hoeveelheid stroom kan leveren die nodig is voor je Geforcekaart.
Dit resulteert in lockups (bevriezen van je beeld).
Je zult een geschikt moederbord moeten kopen, vrees ik.
Een voeding met meer vermogen is ook altijd prima, maar je moederbord kan gewoon niet genoeg stroom leveren.
Ik had hetzelfde met m’n Abit BH6. Ik heb nu een Asus P3BF en die werkt prima met de Geforce.

Welke kaart zal erop dit moederbord wel werken?? Het omruilen van die videokaart is geen probleem!

Ik heb nog een 16MB Viper V550 liggen, die werkt zeker… Ruilen? :stuck_out_tongue:

Nieuw mobo kopen omdat het mobo te weinig stroom kan leveren??? Dat is onzin… als je kaart te weinig amperes krijgt dan is er maar 1 oplossing: zwaardere voeding…

PS een 230w is wat licht, maar het moet kunnen (PII vreet nix!)

Originally posted by Keith
Ikzelf heb in mijn oud systeem (PIII-350) ook een geforce 2 mx (creative) zitten, heb hier geen problemen mee.
Ik heb er een voeding van 300 W. in zitten, misschien zou dit bij jou ook het probleem kunnen zijn.
Het is toch ook niet verkeerd om te kijken of er nieuwe drivers zijn.
De drivers op de bijgeleverde cd zijn niet altijd de laatste !
Succes

kleine opmerking: P3 is naar mijn weten pas bij de 450 begonnen. Dus dan is het nog altijd een P2-350! :slight_smile:

Het zou heel goed aan je Voeding kunnen liggen, maar then again…stop er een andere videokaart in als je em toch nog kan switchen…anders beetje een overkill aan videogeweld.

De spellen die soepeltjes op een P2 draaien hebben echt geen Geforce 2 nodig…:wink:

maar welk videokaart kan ik zeker van verwachten dat ie het doet?

heb weleens eerder een probleem gehad ermee in een AMD K-2 450, maar toen was cdfreaks niet online en heb toen zeker 10 verschillende bij die winkel gehaald (ze werden er gek van) en uiteindelijk nog niets gevonden…

Is een 250 W voeding niet genoeg?

Originally posted by NitroX
[B]maar welk videokaart kan ik zeker van verwachten dat ie het doet?

heb weleens eerder een probleem gehad ermee in een AMD K-2 450, maar toen was cdfreaks niet online en heb toen zeker 10 verschillende bij die winkel gehaald (ze werden er gek van) en uiteindelijk nog niets gevonden…

Is een 250 W voeding niet genoeg? [/B]

je had toch 230W? Maar uhh als ik jouw was zou ik er een Vipertje inzetten…werkt geheid…V770 Ultra of zo’n Viper 2 ofzow…aan de drivers zal het dan iig niet liggen!

230 watt bedoel ik jah een viper zal er dus wel in werken? dan ga ik daar ff op naar zoek

Good Luck!

Vindt je vast wel ergens 2e hands voor een prikkie! :stuck_out_tongue:

jah dat moet te doen zijn :slight_smile:

Als die kaart TNT2 ultra based is kan die best wel eens duur zijn (indien je hem nog vind!)…
Ik weet dat een TNT2 M64 (en dat is de goedkoopste TNT2 uitvoering, de TNT2 Ultra is de duurste) niet zo gek veel goedkoper is dan een GF2MX namelijk… dus zou het wel eens kunnen zijn dat een 2MX goedkoper is dan een Ultra…

zet hem maar via blaster control op agp 1x ik heb het zelfde prob hierna geen probs meer